ساکنان ۷ کلانشهر هوای ناسالم تنفس کردند/ کیفیت هوای پایتخت ناسالم شد

دستگاههای سنجش کیفیت هوای مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور نشان داد که طی ساعتهای گذشته تهران و ۶ کلانشهر کشور آلوده‌ترین کیفیت هوا را میان تمامی استانها داشته‌اند و مردم این مناطق شرایط ناسالم برای گروههای حساس را تجربه کرده‌اند.
کد خبر: ۲۴۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵ - 28May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سازمان حفاظت محیط زیست در آمارگیری روزانه خود شاخص کیفی هوای کلان‌شهرها و مراکز استانها در 24 ساعت گذشته منتهی به ظهر امروز (یک‌شنبه 7 خرداد ماه ) را به‌طور کامل مورد بررسی قرار داد.

بر اساس گزارشهای مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و آلاینده‌های جوی در مرکز هفت استان کشور بیشتر از حد انتظار وجود داشته و به همین منظور «سنندج با شاخص 137، تهران 124، قزوین 120، کرج 119، اراک 119، خرم‌آباد 118 و اهواز 107» در شرایط  ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفتند.

بر اساس گزارش به‌دست‌آمده  15 مرکز استان، شرایط بهتری را داشتند و کیفیت هوای آنها روی مرز سالم قرار گرفت و ساکنان این استانها به‌سبب برخی ناپایداریهای جوی و وزش باد موقتی هوای سالم را استنشاق کردند.

اما کیفیت هوای دو مرکز استان کشور در شرایط پاک قرار گرفت که شهرکرد با شاخص 24 پاک‌ترین مرکز استان کشور نام گرفت.

بنابر تمهیدات اندیشیده‌شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بین 50 تا 100 باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی 100 تا 150 تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از 150 تا 200 قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها