هلاکت بیش از 30 تروریست طی درگیری داعش و النصره در حومه «عرسال»

طی نبرد بین نیروهای تروریست داعش و فتح‌الشام (النصره سابق) در ارتفاعات مشرف به منطقه مرزی «عرسال» در شمال لبنان، بیش از 30 تن از دو طرف کشته شدند.
کد خبر: ۲۴۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵ - 28May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، طی درگیری سنگینی که ساعاتی قبل میان نیروهای تروریست داعش از یک‌سو و تروریست‌های فتح‌الشام (النصره) و گروهک موسوم به «سرایا اهل الشام» (گروهان‌های اهالی شام)، که با هدف سیطره بر نواحی استراتژیک قلمون غربی در خاک سوریه در ارتفاعات منطقه عرسال (موسوم به جرود عرسال) صورت گرفت، بیش از 30 نفر از نیروهای دو طرف کشته شدند، که تعدادی از آنان جزو فرماندهان میدانی این گروهک‌های تروریستی بودند.
 
طی این درگیری، که از سحرگاه دیروز آغاز شد، نیروهای داعش از سه محور به مواضع تروریست‌های النصره و متحدان‌شان حمله کردند. این درگیری‌ها موجب هراس میان آوارگان ساکن در اردوگاه‌های دره حمید در نزدیکی جرود عرسال شده است.

همچنین ارتش لبنان طی اقدامی عجیب به زخمیان النصره در این در درگیری اجازه داد که در بیمارستان‌های استان بقاع درمان شوند. این کار با میانجی‌گری صلیب‌سرخ انجام شد. تعداد این زخمی‌ها بالغ بر 20 تروریست است.

از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه، اهالی سنی مذهب منطقه «عرسال» نقش مهمی در حمایت از گروه‌های تروریستی درگیر با ارتش سوریه و مقاومت اسلامی لبنان، بویژه جبهه‌ النصره، ایفا کرده‌اند. این موضوع باعث شد که ارتش لبنان و حزب‌الله طی سال‌های گذشته دست به اقدامات امنیتی- نظامی گسترده‌ای جهت کنترل اوضاع در این منطقه مرزی بزنند.

منبع: شهید نیوز

نظر شما
پربیننده ها