دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

«شهرهای موشکی» دستاویز آمریکا برای دوشیدن عرب‌های مرتجع

اگرچه ایران بارها در خصوص برنامه موشکی شفاف سازی کرده و پیشرفت در حوزه موشکی را مطابق با پروتکل‌های بین المللی و در راستای ارتقای توان بازدارندگی عنوان کرده است، اما همچنان آمریکا و غرب می‌خواهند با تبلیغات سوء جو منفی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند.
کد خبر: ۲۴۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ - 29May 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران به مناسبت چهارم خرداد ماه روز پایداری و مقاومت مردم دزفول طی سخنانی در این شهر به توان فزاینده این نیرو در حوزه توسعه برنامه موشکی اشاره کرد و از ساخت و تاسیس سومین کارخانه زیر زمینی تولید موشک توسط سپاه پاسداران در آینده خبر داد.

وی با اشاره به برنامه‌های این نیرو در راستای توسعه توان موشکی، موضع گیری برخی مقامات آمریکایی در این خصوص را بی ارزش عنوان کرد و همچنین از ارتباط مستمر این نیرو با صنعت دفاعی کشور در راستای ارتقای توان موشکی خبر داد.

سردار حاجی زاده همچنین در ادامه از ساخت موشک جدید بالستیک زمین به زمین با نام «دزفول» در آینده خبر داد. این سخنان که حاکی از عدم تاثیرپذیری مقامات ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران در برابر فرافکنی‌های مقامات غربی در حوزه محدودیت توان موشکی است، بازتاب گسترده‌ای را در رسانه‌های خارجی و محافل بین المللی ایجاد کرد.

ارتباط ایران هراسی با فروش تسلیحات میلیادری در غرب آسیا/ برنامه موشکی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی 
 
پایگاه خبری «فاکس نیوز» در همین راستا نوشت: یک فرمانده ایرانی از افزایش برنامه موشکی کشورش خبر داد.
 
به نوشته فاکس نیوز، اعلام ساخت سومین شهرک موشکی زیرزمینی ایران در حالی بیان شده است که برخی سخنان و تحریم‌ها نیز برای محدود کردن این نوع فعالیت‌های ایران در نظر گرفته شده است.
 
رییس جمهور آمریکا حتی هفته گذشته در سفر به عربستان در سخنانی ایران را کشور «حامی تروریسم» و «مسبب رواج ناآرامی در منطقه» نام نهاد و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز از حسن روحانی رییس جمهور منتخب در خواست کرد تا به آزمایش‌های موشکی  پایان داده شود.
 
ارتباط ایران هراسی با فروش تسلیحات میلیادری در غرب آسیا/ برنامه موشکی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی

همچنین نشریه انگلیسی «اکسپرس» نیز خبر ساخت سومین شهرک موشکی ایران از سوی یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران را «تکان دهنده» عنوان کرد.

به نوشته اکسپرس، این فعل و انفعال به طور محتمل بر تنش بین آمریکا  و «دونالد ترامپ» رییس جمهور این کشور که در این هفته در اولین سفر خارجی خود  ایران را حامی خرابکاران غرب آسیا معرفی کرد، خواهد افزود.

این رسانه به نقل سخنان سردار حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه ایران و تداوم این مسیر از سوی ایران پرداخت.

اکسپرس نوشت: همسایگان عرب ایران در خلیج فارس و اسرائیل، دشمن دیرینه این کشور نگرانی خود را از برنامه موشکی بالستیک ایران بیان داشته و آن‌ را به مثابه تهدیدی بر امنیت منطقه(!) بر می‌شمارند.

خبرگزاری «رویترز» نیز در مطلبی با همین مضمون به نقل سخنان رییس جمهور منتخب ایران در نخستین نشست خبری بعد از انتخابات پرداخت و عنوان کرد: حسن روحانی به وضوح اعلام کرد که ایران برای آزمایش موشکی خود نیازی به کسب مجوز از آمریکا ندارد.
 
ارتباط ایران هراسی با فروش تسلیحات میلیادری در غرب آسیا/ برنامه موشکی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی 

براساس این گزارش بررسی روند توسعه توان موشکی و پرداختن به این موضوع نشان می‌دهد که استراتژی موشکی ایران به نوعی با منافع حیاتی نظام اسلامی و بالاترین سطح بازدارندگی این کشور، در برابر تهدیدات پیش‌رو گره خورده است.
 
اگرچه مقامات کشوری و لشکری ایران تاکنون بارها در این رابطه شفاف سازی کرده و پیشرفت در حوزه موشکی را مطابق با پروتکل‌های بین المللی و در راستای ارتقای توان بازدارندگی در حوزه دفاع سرزمینی عنوان کرده‌اند، اما همچنان طرف غربی می‌خواهد با تبلیغات سوء و بزرگنمایی نگرانی کشورهای منطقه را تشدید کرده و با ایجاد محیط روانی منفی علیه ایران اسلامی، در راستای تضعیف جمهوری اسلامی در منطقه نهایت تلاش خود را انجام دهد.
 
البته سیاست‌های چند وجهی کشور آمریکا در این رابطه می‌تواند ابعاد دیگری از این اقدامات سوء و تبلیغات منفی را برایمان نمایان سازد که از جمله می‌توان به سفر اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به عربستان و بستن قراردادهای سنگین نظامی و فروش میلیاردی سلاح به این کشور جهت ایجاد موازنه قوا نیز اشاره کرد. به عبارت دیگر آمریکا تلاش دارد با وضع تحریم‌های موشکی علیه ایران ضمن اعمال فشار به کشورمان، پروژه ایران هراسی که از سال‌ها پیش توسط آمریکا در منطقه آغاز شده است را ادامه دهد و با این ترفند، گاوهای شیردهشان را در منطقه بدوشد.
 
ایران اسلامی در مهرماه سال 1394 برای نخستین بار تصاویری از شهرهای موشکی سپاه پاسداران را منتشر کرد که از عمیق ترین نقاط زیرزمینی قادر به پرتاب موشک‌های دوربرد به مناطق دور دست هستند.
 
بنا بر اعلام فرماندهان ارشد ایرانی شهرها و سیلوهای موشکی متعددی در نقاط مختلف کشور ساخته شده‌اند که مسلح بوده و قادر به پرتاب موشک در کمترین زمان ممکن هستند. از دیگر امتیازات این سیلوها جلوگیری از شناسایی و ایجاد محیط امن برای موشک‌های بالستیک عنوان شده است که ضریب امنیتی آنان را در برابر حملات هوایی دشمن ارتقا می‌دهد.
 
پیش از این سه کشور آمریکا، روسیه و چین به عنوان تنها دارندگان رسمی تاسیسات موشکی زیرزمینی شناخته می‌شدند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها