رهبر در نشست خبری مطرح کرد؛

تدوین نظام مددکاری مختص کمیته امداد/ پیش بینی پرداخت وام 3.5 میلیون تومانی به 100 هزار مددجو

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این معاونت در سال 96، تدوین نظام مددکاری مختص کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
کد خبر: ۲۴۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ - 29May 2017
تدوین نظام مددکاری مختص کمیته امداد در سال 96به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «فاطمه رهبر» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری که صبح امروز (8 خرداد) برگزار شد، در رابطه با برنامه‌های این معاونت در سال 96، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های این معاونت در سال 96، تدوین نظام مددکاری مختص کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
 
وی اجرای سیاست احسان و حمایت از نیازمندان، سطح بندی مددجویان با توجه به نیازهایشان و توانمندسازی مددجویان را از دیگر برنامه‌های این معاونت در سال 96 برشمرد.
 
رهبر خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه منابع کمیته امداد محدود است، به دنبال این هستیم تا کمک‌های بلاعوض به عوض تبدیل شود و یک‌ نوع پویایی در توانمندسازی به وجود آید.
 
معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: همچنین به دنبال این هستیم تا در سال 96 با ارتقای اثر بخشی شاخصه‌ها، میزان رضایت مددجویان را بالا ببریم و به‌ گونه‌ای عمل کنیم‌ که مددجویان به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. تلاش داریم تمام امور مددجویان خانم نیز توسط خواهران انجام شود.
 
وی بیان کرد: یک میلیون و 600 هزار خانوار تحت پوشش این معاونت هستند که 3 میلیون نفر مستمری دریافت می‌کنند و به مابقی نیازهای تک خدمتی داده می‌شود.
 
رهبر ادامه داد: در سال 95 طرح‌ پالایش بین مددجویان اجرا شد و 250 هزار خانوار از چرخه حمایتی خارج شدند؛ این خارج‌ شدن به منزله قطع حمایت نبوده بلکه تک خدمت به آنان ارائه می‌شود. با این کار 82 میلیارد تومان صرفه جویی و در طرح‌های دیگر هزینه شد.
 
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون یک‌ میلیون و 300 هزار نفر سالمند، 300 هزار نفر دانش آموز و 330 هزار نفر دانشجو و طلبه تحت حمایت این معاونت هستند و‌ خدمات دریافت می‌کنند. همچنین‌ در سال گذشته افزایش مددکار داشتیم‌ و 3 هزار و‌ 900 نفر مددکار و 400 مشاور خانواده به‌ مجموعه ما اضافه شدند. در سال گذشته، حدود 116 هزار مورد کمک هزینه ازدواج پرداخت شد و بسته کالایی که حداقل سرانه آن سه‌ میلیون تومان بود و با پیگیری‌های انجام شده و تخفیفات گرفته شده، به ارزش 6 الی 7 میلیون تومان رسید بین مددجویان متقاضی توزیع شد.
 
معاون کمیته امداد در ادامه‌ با اشاره به اینکه تا 15 اسفند سال 95 به تمام‌ تقاضاهای کمک هزینه ازدواج‌‌ پاسخ داده شد، گفت: برای امسال سرانه کمک هزینه به سه و نیم میلیون تومان افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود به 100 هزار مددجوی متقاضی پرداخت شود.
 
رهبر در خصوص اعطای وام‌های ضروری به مددجویان نیز عنوان داشت: در سال گذشته به 195 هزار نفر وام ضروری، خارج از وامی که معاونت اشتغال می‌دهد، اعطا شد.
 
وی در ادامه گفت: همچنین در سال گذشته، 24 هزار نفر از تسهیلات نظام وظیفه استفاده کردند و‌ معاف شدند و اجاره مسکن 61 هزار نفر و اقساط وام‌ مسکن 13 هزار و هفتصد نفر پرداخت و معافیت از پرداخت حق انشعابات 83 هزار نفر انجام‌ شد. 
 
رهبر تصریح کرد: تمام مددجویان کمیته، خانه‌های استیجاری و شخصی، اموال، احشام و کلیه دارایی‌های‌شان بیمه حوادث شده و در حوادث اخیری که در کشور رخ داد، کسانی که خسارت دیدند، خسارات آنان پرداخت شد. کودکان زیر شش سال نیز که تحت پوشش کمیته امداد هستند، ماهانه 75 هزار تومان برای رفع سو تغذیه به حساب سرپرستان آن‌ها واریز می‌شود.
 
معاون کمیته امداد با بیان اینکه برخی از سالمندان نیاز به نگهداری در منزل دارند، عنوان کرد: برای نگهداری هر سالمند ماهیانه 100 هزار تومان به حساب کسی از وی نگهداری می‌کند، واریز می‌شود.
 
رهبر گفت: در سال گذشته 23 هزار و 500 منبع آب و 70 هزار بخاری نفتی و گازی بین 660 خانوار در مناطق محروم و مرزی توزیع شده است و در حال حاضر پیگیر تهیه وسایل سرمایشی برای این مناطق هستیم.
 
وی به افزایش مستمری مددجویان نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: طبق ماده 79 برنامه پنجم توسعه باید به مسمتری مددجویان اضافه شود اما مبلغی از طرف دولت به حساب یارانه افراد واریز شد. سازمان هدفمندی یارانه‌ها هر ماه از ما بانک اطلاعاتی مددجویان را دریافت می‌کند و باتوجه به فوتی‌ها و هم پوشانی‌ها، مستمری را به حساب یارانه مددجویان پرداخت می‌کند، این در صورتی است که طبق قانون گفته شده افزایش مسمتری نه اینکه افزایش یارانه‌ها و امیدواریم دولت این افزایش مستمری را از طریق کمیته امداد انجام دهد نه اینکه به حساب یارانه‌ها واریز کند چون مشکلاتی بروز خواهد یافت.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها