رحیمی در نشست خبری مطرح کرد؛

اختلاف کمیته امداد با صندوق بیمه روستائیان و عشایر

مدیر کل اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) جزئیاتی از اختلافات مالی که در خلال همکاری این کمیته با صندوق بیمه روستائیان و عشایر به وجود آمده، را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۴۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ - 29May 2017
اختلاف کمیته امداد با صندوق بیمه عشایر و روستاییبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «جعفر رحیمی» مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری که صبح امروز (8 خرداد) برگزار شد، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تا به امروز به تعهدات خود نسبت به کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با پرداخت حق بیمه مددجویان عمل نکرده است.
 
وی با بیان اینکه این صندوق از سال 84 شروع به فعالیت کرده است، گفت: طبق اساسنامه‌ مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 86 مقرر شد با همکاری وزارت رفاه، سازمان برنامه و بودجه و‌ کمیته امداد 140 هزار نفر از زنان روستایی تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند و یک سوم حق بیمه را کمیته امداد و دو سوم را دولت به صورت مستقیم به صندوق واریز کند.

رحیمی با اشاره به اینکه در سال 86 بانک اطلاعاتی مددجویان زن روستایی به صندوق ارائه شد اما به 140 هزار نفر نرسید، تاکید کرد: تصمیم بر این شد مردان هم معرفی شوند اما باز هم به این‌ رقم نرسید، طبق اساسنامه مجلس 2 گروه از مددجویان نمی‌توانستند‌ از این‌ بیمه استفاده‌کنند‌. یک ‌مددجویان شهری و دوم مددجویانی که هم پوشانی داشتند اما در آن زمان تصمیم بر این شد که زنان و‌ مردان شهری هم به این بیمه اضافه شوند.
 
وی ادامه داد: اواخر سال 89، سال‌های 90 و 91 و شش ماه نخست سال 92 دولت سهم خود را پرداخت نکرد اما به یکباره از شش ماه دوم سال 92 پرداخت کرد و در سال‌های 93 و 94 نیز ما حق بیمه خود را برای 140 هزار نفر پرداخت کردیم.

رحیمی گفت: علیرغم واریز حق بیمه مددجویان، این صندوق هیچ تعهدی نسبت به ما انجام نداد و می‌گوید به دلیل وقفه ایجاد شده در پرداخت حق بیمه، خدماتی ارائه نمی‌دهد. از این 140 هزار نفر بیمه شده، 82 هزار نفر روستایی و 30 هزار نفر هم پوشانی و مابقی شهری بودند.

وی افزود: بیمه مدعی شده‌ کمیته امداد باید این وقفه دو نیم ساله را نه تنها اصل بلکه سود آن را نیز باید بدهد که 300 میلیارد تومان بدهی می‌شود. بدهی که دولت باید پرداخت می‌کرده است. همچنین صندوق بیمه در اظهار نظر جدید می‌گوید که باید برای 148 هزار نفر حق بیمه پرداخت شود. سوال این است که آیا از سال 86 تاکنون کسی فوت نکرده است؟

رحیمی در پایان گفت: در خواست ما از رییس جمهور این است که به این موضوع رسیدگی شود، چرا که این موضوع حق فقرا و محرومان است.
 
انتهای پیام/241 
نظر شما
پربیننده ها