شماره جدید مجله «تاسیان» منتشر شد/ با «تاسیان»به میهمانی نمایشنامه‌های منتشر نشده بروید

شماره جدید مجله الکترونیکی «تاسیان» با رویکرد ادبیات دراماتیک فارسی منتشر شد.
کد خبر: ۲۴۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷ - 29May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مجله الکترونیکی «تاسیان»، نشریه‌ای الکترونیکی است که باهدف معرفى و انتشار آثار هنرمندان فعال در حوزه هنرهاى دراماتیک و تئاتر، منتشر می‌شود.

جدیدترین شماره نشریه شامل نمایشنامه‌های منتشر نشده است که طی سالیان اخیر توسط گروه‌های مستقل تئاتر در ایران و جشنواره‌های بین‌المللی به روی صحنه رفته‌اند.

این مجله ادبیات دراماتیک فارسی از دی ماه 1395 به سردبیری «پیام سعیدی» و طراحی و صفحه بندی «رضا بصیرزاده» در شهر «ادمونتون» کانادا شروع به فعالیت کرده و تاکنون 2  شماره از آن منتشر شده است.

در قسمتی از پیام سردبیر که در جدیدترین شماره منتشر شده، آمده است، می‌خوانیم : «ما در هر ماه و هر شماره تعدادی نمایش نامه را در قالب پرونده هایی انتشار می‌دهیم، و قرعه‌ی اولین پرونده به نام « متن، اجرا؛ دَه متن اجرا شده در دهه‌ی اخیر در تئاتر ایران توسط گروه‌های تازه تاسیس جوان» افتاد. در طراحیِ مسیر مجله ی نو، و عنواینِ پرونده‌ها سعی بر این شده است که دست بر جاهایی گذاشته شود که کمتر به آنها پرداخته شده است، و عنوان این شماره‌ی اول «تاسیان» دراماتیک خود گواه این نکته است.

من و باقیِ افرادِ کارمند در مجله، همه‌گی از نسلِ نوی تئاتر ایران هستیم. نسلی که در دهه‌ی هشتاد خورشیدی وارد دانشکده‌های هنر شدند و همانطور که سنّتِ تئاتر در دانشگاه‌های ایران می‌طلبد، با اندکی فاصله پس از ورود به فضای آکادمیک، کار تئاتریِ خود را در شاخه‌های مختلف شروع کرده‌اند. و این همان نسل است که در فاصله ی دَه سال اخیر از حدود سال هشتاد و پنج تا زمان چاپ این شماره آرام‌آرام و رفته‌رفته خود را در محاسباتِ تئاتر حرفه‌ای ایران گنجانده است».

علاقه‌مندان در داخل و خارج از کشور می‌توانند برای خرید اینترنتی مجله به آدرس WWW.TASIANMAGAZINE.COM مراجعه کنند.

منبع: شبستان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار