نخستین سمفونی «روح الله» رونمایی شد

نخستین سمفونی «روح الله» در چهار بخش به رهبری «شاهین فرهت» در تالار وحدت رونمایی شد.
کد خبر: ۲۴۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹ - 29May 2017
نخستین سمفونی «روح الله» رونمایی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی و اولین اجرای  کنسرت سمفونی «روح الله» شامگاه روز (دوشنبه) با حضور «علی مرادخانی»، معاون هنری وزارت ارشاد، «حجت الاسلام کمساری»، معاون هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، «طباطایی»، «معصومه ابتکار»، معاون رئیس جمهور در تالار وحدت انجام شد.

«حجت الاسلام کمساری»، معاون فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار املم خمینی(ره) با عرض خیر مقدم به مهمانان حاضر اظهار داشت: خوشحالیم که در آستانه بیست و هشتمین سالگرد وفات امام خمینی(ره) از نخستین سمفونی مربوط به ایشان رونمایی می کنیم.

وی بیان کرد: این اولین سمفونی ساخته شده برای امام خمینی(ره) است و که در این شب مبارک ماه رمضان رونمایی می‌شود.

معاون هنری موسسه تنظیم و نشر موسسه آثار امام خمینی(ره) عنوان کرد: متاسفانه تا به امروز سمفونی به نام «روح الله» خلق نشده بود که خدا توفیق داد در مجموعه نشر آثار امام و با همت شورای موسیقی تصمیم گرفته شد این سمفونیک ساخته شود.

«کمساری» درباره رهبری گروه نیز گفت: برای تولید این اثر قرعه به نام «شاهین فرهت» افتاد. کسی که پیشینه درخشانی در حوزه تولید سمفونی دارد و تا به حال ۱۶ سمفونیک ساخته است. وی بعد از مطالعه‌ای دقیقی بر زندگی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی توانست در ۴ بخش سمفونی تولید کند.

وی ادامه داد: بخش اول سمفونی  به تولد و رشد و نمو امام(ره) اختصاص دارد. بخش دوم به بلوغ علمی و دست یافتن ایشان به درجات علم، فلسفه، عرفان و بخش سوم به جریان مبارزه و دوران شور، خروش و مبارزه سیاسی امام که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی می‌شود.

معاون هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تصریح کرد: فصل پر شور این سمفونی به بخش سوم اختصاص یعنی دوران مبارزات ایشان اختصاص دارد و بخش چهارم سمفونیک مربوط به رحلت امام خمینی(ره) است.

کمساری ضمن امیدواری برای موفقیت این سمفونی برای معرفی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به جهانیان خاطر نشان کرد: آرزو می‌کنیم این سمفونی جهت معرفی امام به زبان زمینی موفق باشد و بتواند ایشان را به جهانیان معرفی کند. در دنیا سمفونی‌های زیادی برای شخصیت‌ها ساخته شده اما برای امام این اولین کار است که در خلق این اثر افراد متعدد و سازمان‌هایی مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها