العبادی: اعلام پیروزی در موصل بسیار نزدیک است

نخست‌وزیر عراق از نزدیک بودن زمان پیروزی علیه گروه تروریستی داعش در موصل خبر داد.
کد خبر: ۲۴۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳ - 30May 2017
العبادی: اعلام پیروزی در موصل بسیار نزدیک استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المیادین، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق با حضور در موصل با فرماندهان نظامی و امنیتی دیدار کرد.

وی طی سخنان با بیان اینکه اعلام پیروزی در موصل، نزدیک خواهد بود، گفت: ورود نیروهای داوطلب مردمی به مرزهای سوریه یک دستاورد است.

العبادی ورود نیروهای داوطلب مردمی به عراق را یک دستاورد خواند و خطاب به نیروهای عراقی گفت: شما از طریق نبرد با گروه‌های تروریستی و محقق کردن پیروزی‌ها، عراقی‌ها را سربلند کردید و شما اکنون در مراحل پایانی شکست تروریست‌ها هستید.

کریم النوری سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق در گفتگو با المیادین گفت که امروز دوشنبه شاهد نقطه عطف مهمی در نبرد با گروه تروریستی داعش در عراق بودیم.

وی افزود: با پیشروی نیروهای داوطلب مردمی به سمت مرزهای سوریه، ارتش سوریه می‌تواند به راحتی در مناطق رقه پیشروی کند. نیروهای داوطلب مردمی  عراق روز دوشنبه در ادامه عملیات آزادسازی غرب موصل، به مرزهای مشترک با سوریه رسیدند.

عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در عراق، از 26 مهر 1395 و با مشارکت ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق و با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه کُرد آغاز شد و نیروهای عراقی بعد از حدود 100 روز شرق موصل را به‌طور کامل آزاد کردند.

نیروهای عراقی عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را از یکم اسفند 1395 شروع کردند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها