حجت الاسلام عدیده در گفت‌وگو با دفاع پرس تشریح کرد؛

برنامه‌های قرآنی قرارگاه‌ پدافند هوایی در ماه مبارک رمضان

معاون روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) به تشریح فعالیت‌های قرآنی این قرارگاه در ماه مبارک رمضان سال جاری پرداخت.
کد خبر: ۲۴۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ - 30May 2017
برنامه‌های قرآنی قرارگاه‌ پدافند هوایی در ماه مبارک رمضانحجت الاسلام و المسلمین «محمد عدیده» معاون روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: در طول سال، همواره کلاس‌های قرآنی در روزهای سه‌شنبه هر هفته در قرارگاه برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: به طور مثال در سال گذشته، 457 محفل انس با قرآن در سراسر یگان‌ها و گروه‌های پدافندی کشور برگزار شد. همچنین 800 جلسه کلاس‌ آموزش قرآن در طول سال برگزار شد که خانواده‌های کارکنان پدافند هوایی نیز در آن حضور داشتند و به موضوعاتی همچون حفظ، مفاهیم، قرائت و تجوید قرآن کریم پرداخته شد.
 
حجت الاسلام عدیده در خصوص فعالیت‌های قرآنی این قرارگاه در ماه مبارک رمضان بیان داشت: فعالیت‌هایی که در طول سال اجرا می‌شود در ماه مبارک رمضان گسترش می‌یابند و متناسب با گروه‌های هدف یعنی وظیفه، پایور و خانواده‌هایشان آموزش‌ها و مسابقات قرآنی اجرا می‌شود.
 
وی اضافه کرد: سال گذشته 781 نفر موفق شدند یک جزء قرآن را حفظ کنند. امسال نیز برنامه‌ی حفظ سوره‌های «یس»، «واقعه» و «ملک» در دستور کار قرار دارد. توجه ویژه ما در حوزه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان به مراکز آموزشی و دانشگاهی قرارگاه پدافند هوایی است که از اساتید برجسته قرآنی بهره خواهیم جست.
 
معاون روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا اظهار کرد: تلاش داریم در ماه رمضان بیش از 110 محفل قرآنی در یگان‌ها و گروه‌های پدافندی سراسر کشور ویژه کارکنان وظیفه و پایور و خانواده‌هایشان برگزار کنیم.
 
وی عنوان کرد: اجرای طرح ختم قرآن کریم در دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی را در دستور کار داریم.
 
حجت الاسلام عدیده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما، دعوت از مبلغان قرآنی از شهر قم برای اعزام به یگان‌های مرزی است. کلاس‌های تخصصی قرآن کریم را در قالب «دارالتهذیب» در مناطق مرزی دایر کرده‌ایم که تعداد آن در سال 95، به 28 تا رسید.
 
وی تعداد حافظان قرارگاه پدافند هوایی در سال 95 را یک هزار و 79 نفر برشمرد و گفت: تربیت حافظان قرآنی بر اساس منویات فرمانده معظم کل قوا بوده است.
 
معاون روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه پدافند هوایی تصریح کرد: همچنین در این ماه، مسابقات مقدماتی قرآن کریم در رشته‌های تفسیر، قرائت، حفظ و اذان در قرارگاه پدافند هوایی برگزار خواهد شد و از برگزیدگان این مسابقات تقدیر به عمل خواهد آمد.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار