نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران:

نرخ تورم در اردیبهشت 7.1 درصد بود

سخنگوی دولت با اشاره به میزان نرخ تورم در اردیبهشت 96 گفت: تورم در اردیبهشت‌ماه 7.1 درصد بوده است.
کد خبر: ۲۴۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ - 30May 2017
نرخ تورم در اردیبهشت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز (سه‌شنبه 9 خرداد) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اظهار داشت: تا تاریخ 96.3.9 مبلغ 1 میلیون و 964 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که ارزش آن 2 هزار و 571 میلیارد تومان است.

وی افزود: از این رقم، 1 هزار میلیارد و 298 میلیارد تومان پرداخت شده است و 1 هزار و 275 میلیارد تومان باقی مانده که برنامه ریزی شده تا با سرعت آن را پرداخت کنیم.

سخنگوی دولت گفت: پیش‌بینی ما خرید 11 میلیون تن گندم برای سال 96 است که ارزش آن نیز 15 هزار و 252 میلیارد تومان است. در هیئت دولت تصویب شده است که، 8 هزار میلیارد تومان از این رقم را از خزانه پرداخت کنیم و 3 هزار میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی پرداخت شود. بقیه آن را نیز شرکت بازرگانی دولتی پرداخت می‌کند.

نوبخت تاکید کرد: تلاش داریم در سال 96 در جهت صادرات گندم حرکت کنیم.

وی با اشاره به میزان نرخ تورم در اردیبهشت 96 تصریح کرد: تورم در اردیبهشت ماه 7.1 درصد بوده است.

سخنگوی دولت درباره  برخی اظهارات مبنی بر حلال و حرام بودن رای مردم، تصریح کرد: ما نسبت به گفته دیگران پاسخ نمی‌دهیم و ما در سیاست‌های دولت مسئولیت پذیر و پاسخگو هستیم.

نوبخت ادامه داد: سیاست دولت این است که آرای همه ملت بدون تقسیم بندی برای ما عزیز است. چه کسانی که به دکتر روحانی رای دادند و چه کسانی که به ایشان رای ندادند، ما نیازمند همکاری همه مردم از جمله آن 16 میلیون نفر هستیم و فرقی بین آنان قائل نیستیم و دولت مصمم است ضمن احترام به 16 میلیون و خواسته‌های‌شان، از توانمندی آنها استفاده کند.

وی افزود: مطرح کردن برخی واژگان مثل مهندسی انتخابات قطعاً سخن درستی نیست، قطعاً شورای نگهبان در وقت معین نظر قطعی خود را اعلام می‌کند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها