شهید ظریف:

اگر گناه نداشت بنی‌صدر را می‌کشتم

یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: رزمندگان فهمیده بودند که بنی­ صدر دروغ می‌گوید از این‌رو شهید ظریف گفت: «اگر گناه نداشت همین جا بنی­ صدر را می­ کشتم.»
کد خبر: ۲۴۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ - 30May 2017
اگر گناه نداشت بنی‌صدر را می‌کشتمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سید حسن حسینی از پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: «بنی­‌صدر سه بار در آبادان حضور پیدا کرد و مدعی شد که تاکتیک جنگ را می­ داند. او می­‌گفت: شما از آبادان به فلان نقطه عقب‌نشینی کنید تا بعد ما آبادان را از دست عراقی‌ها آزاد کنیم.
 
به او می­‌گفتیم چرا الان آبادان را پس نمی­‌گیری؟ بنی‌صدر در جواب می­‌گفت: الان آوردن اسلحه سخت است. بعد ما در جواب می‌گفتیم که ما ۳۸۰ نفر، در یک شب آمدیم و عراقی‌ها ما را ندیدند. یعنی هر کدام از ما نمی­‌تواند برای دفاع از آبادان اسلحه بیاورد.
 
سن من با اینکه کم بود، اما متوجه بودم که بنی ­صدر دروغ می­ گوید. شهید ظریف آن جا گفت: اگر گناه نداشت همین جا بنی­ صدر را می­ کشتم. آن‌ها فهمیده بودند که بنی­ صدر چه می­ گوید.

به دلیل اینکه بنی­ صدر به ارتش دستور داده بود که امکانات و تجهیزات نظامی در اختیار سپاه قرار ندهند. نیرو‌ها کمبود مهمات و تجهیزات نظامی داشتند. در آن روز‌ها در آبادان هر گروهان یک آرپی­ جی داشت که اگر این تعداد به ۱۰ قبضه می ­رسید عراقی ­‌ها را مجبور به عقب نشینی می­ کردیم.»
 
منبع: میزان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار