«حج؛ معنویت، اقتدارملی، همبستگی اسلامی» شعار حج 96

پس از بررسی‌های کارشناسی و تأیید نماینده‌ ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، شعار حج 96 «حج؛ معنویت، اقتدارملی، همبستگی اسلامی» اعلام شد.
کد خبر: ۲۴۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸ - 30May 2017
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر با تبیین اهداف شعارحج 96 اظهار کرد: پس از بررسی‌های کارشناسی شعار حج 96 «حج؛ معنویت، اقتدارملی، همبستگی اسلامی» اعلام شد.

وی ادامه داد: این شعار بیانگر مهم‌ترین فلسفه الهی، سیاسی و اجتماعی حج و وظیفه زائر در قبال رابطه خود با خدا و رابطه خود با سایر زائران است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: معنویت به‌عنوان یکی از مهمترین کلید واژه‌های شعار حج امسال انتخاب شده است و زائران ما باید از فرصت این سفر برای کسب و ارتقای معنویت، تقویت معرفت و مکارم اخلاق استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر درباره انتخاب واژه اقتدارملی اظهار کرد: بهترین توشه سفر حج تقویت اقتدار ملت ایران و توسعه فرهنگ دینی و مردم سالاری، اعتلای جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه و به‌ویژه در ارتباط با همسایگان عرب است.

وی با اشاره به اینکه حج فرصت همفکری امت اسلامی در خصوص مهم‌ترین چالش‌های جهان اسلام را نیز فراهم می‌آورد، تصریح کرد: واژه همبستگی اسلامی حاوی جهت‌گیری وحدت و تقریب پیروان مذاهب اسلامی است که یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حاجیان به‌ویژه علما و فرهیختگان دراین سفر الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: نمایش شکوه، عزت و اقتدار اسلامی در پرتو توجه به ارزش‌های دینی و تقویت روحیه امید و باور به توانمندی مردم در کلیه کشورهای اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر از زائران ایرانی خواست ضمن مشارکت گسترده، منسجم و منظم در نمازهای جماعت در حرمین شریفین، نسبت به تقویت عزت و شأن کشور، انقلاب و مذهب تشیع در رفتار با زائران کشورهای اسلامی اهتمام ورزند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار