می‌خواهم وصیت کنم ولی شرمنده‌ام

شهید اسماعیل شجاعی در وصیتنامه‌اش نوشت: می‌خواهم وصیتی بکنم ولی شرمنده هستم چرا که خودم به آنها عمل نکردم؛ ولی می‌گویم تا شما عمل کنید.
کد خبر: ۲۴۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ - 31May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آنچه در ادامه می خوانید، وصیتنامه اسماعیل شجاعی است که در دبیرستان سپاه تهران تحصیل می کرد و در دوران دبیرستان به جبهه رفت و شهید شد. مزار او در گلزار شهدای گلپایگان قرار دارد.
 
 می‌خواهم وصیت کنم ولی شرمنده‌ام

«بسمه تعالی»

وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً
بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ ( آل عمران - ۱۶۹ )

با سلام و درود بر یگانه منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) روحی و ارواحنا له فدا و نائب بزرگوار آن حضرت، حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رهبر مستضعفین جهان.

و با درود بر شهیدان زنده جاوید تاریخ اسلام از صدر اسلام تا کنون و با درود بر معلولین  جانبازان و مجروحین انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی.

و با عرض تبریک به پدر و مادر گرامی و پر محبتی که از محبت خویش فرزندانی را تربیت کرده و به دامان اسلام می فرستند تا آنان از درس ائمه معصومین و بخصوص سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) و اصحاب و یاران دیگر امامان بهره بگیرند و استفاده نمایند.

خداوندا ما گناهکاریم ، معصیت کاریم اگر لطف تو نباشد ، همگی گمراه میشدیم. خداوند متعال ما را مورد رحمت قرارداد ه است ولی شکرگزار نیستیم. خداوند امامی به این استواری به ما عطا کرده است ولی ما شکرگزار نیستیم، امت مقاوم به ما عطا کرده ولی ما باز هم شکر گزار نیستیم ، امتی که مانند مردم کوفه نبوده اند ، از صحنه بیرون نرفته اند ، جوانان خود ، عزیزان نور چشمان خود را به جبهه می فرستند. مادری به جوانش می گوید اگر به جبهه نروی ، شیرم را حلالت نمی کنم.

ما در مقابل چنین امتی شرمنده و سرافکنده هستیم چرا نتوانستیم خدمات اینها را جبران کنیم. مال بیت المال را مصرف کردیم ولی نتوانستیم کاری را که از ما خواستار بودند برایشان انجام دهیم.

می خواهم وصیتی بکنم ولی شرمنده هستم چرا که خودم به آنها عمل نکردم ؛ ولی می گویم تا شما عمل کنید.
شاید خدا به این بنده ضعیف رحم بنماید.
۱- نماز جماعت را حتی الامکان ترک نکنید.
۲- امام را این رهبر کبیر را تنها نگذارید
۳- نماز جمعه را ترک نکنید
۴- سعی کنید کسانی را که به راه انحراف کشیده شدند را به راه راست هدایت کنید.
۵- کتابهای علماء را مورد مطالعه قرار دهید که در آنها گنجی از علم پنهان است
۶- ای مادر و ای خواهرم حجابتان را حفظ کنید که ارزنده ترین زینت زن است.

بدانید که رزمندگان اسلام تا پای جان جنگیدند و بعد خالصانه به شهادت رسیدند ، پس شما هم راهشان را ادامه دهید تا کاری زینبی کرده باشید.

اگر خبر شهادتم را شنیدید، هیچ ناراحت نباشید ، پدرم شما امام حسین علیه السلام را بخاطر بیاورید که در مرگ جوان خود علی اکبر چگونه صبر کرد.
شما مادر و خواهرم: حضرت زینب (س) را به خاطر بیاورید که چگونه شهادت برادران و دیگر اصحاب را دید و تحمل کرد.

شمارا دعوت به صبر میکنم باشد که خداوند متعال اجر عظیمی بشما عنایت بفرماید.

برایم مقداری نماز بخوانید و در ضمن ۸ روز روزه واجب دارم که برایم بگیرید و از مال دنیا هیچ چیز ندارم ولی همان مقدار کمی که هست را اول خمسش را بدهید و بعداً آنرا هر استفاده ای که می خواهید بکنید.

در آخر باز هم سفارش می کنم که امام را تنها نگذارید.

رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا
وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ « آل عمران – ۷ »

ای پروردگار!
مایل مکن دلهای ما را به باطل پس  از آنکه راه نمودی.

و از سوی خود، رحمتی ما را ببخش.

بدرستی که تویی به غایت بخشنده.
 
منبع: مشرق
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار