پیش از ظهر امروز صورت گرفت؛

بازدید امیر «فهمیده» از مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس

پیش از ظهر امروز جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مسئول مرکز عملیات ستاد کل نیروهای مسلح از مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس بازدید کردند.
کد خبر: ۲۴۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ - 31May 2017

بازدید امیر فهمیده از مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، امیر «محمد فهمیده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و سردار «سید صادق ناوندی» مسئول مرکز عملیات ستاد کل نیروهای مسلح به اتفاق هیئتی همراه با هماهنگی سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس پیش از ظهر امروز با حضور در مرکز آرشیو و اسناد ملی کشور از فرایند نگهداری اسناد و مدارک دفاع مقدس بازدید کردند.

مسئولین در ابتدا با حضور در محل مخازن اسناد و مدارک دفاع مقدس از چگونگی نگهداری و طبقه بندی اسناد بازدید کرده و سپس با حضور در بخش آزمایشگاه بیولوژیکی از اقدامات صورت گرفته بر روی اسناد برای مقاوم سازی آن ها دیدن کردند.

در بخش دیگر هیئت مسئول به بازدید از مرکز آرشیو صوتی و تصویری و اسنادی همچون تابلو و نقشه ها پرداختند و با حضور در کارگاه توصیف و فهرست نویسی با روند کار این مجموعه آشنا شدند.

میرزایی مسئول پروژه «توصیف و فهرست نویسی اسناد» که این پروژه را به نام سردار شهید احمد زارعی نامگذاری کرده است مراحل مختلف کار توصیف و فهرست نویسی را شرح داد. وی از انجام فهرست نویسی و توصیف نویسی 150 هزار سند در سال 95 خبر داد و پیش بینی کرد که این تعداد در سال 96 به 800 هزار سند می رسد.

سردار غلامرضا علاماتی رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس به هدف از این بازدید اشاره کرد و اظهار داشت: این بازدید به منظور آشنایی با قابلیت های مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس با همکاری مرکز اسناد و آرشیو ملی انجام شده است.

وی افزود: بازدیدکنندگان از نحوه نگهداری اسناد و مدارک در سازمان دیدن کردند و توانستند با گوشه ای از فرآیند کار بر روی اسناد و مدارک آشنا شوند و بدانند مدارک پس از ورود به سازمان چه فرآیندهایی را طی می کند تا مورد استفاده یک پژوهشکر و یا محقق قرار گیرد.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس تصریح کرد: پرونده هایی که امروز در کارگاه توصیف و فهرست نویسی مشاهده شد پرونده هایی از اسرا و آزادگان بود که بخشی از کار بر روی آن انجام شده و برای اسکن و بارگزاری آماده می شدند تا اثری ماندگار از رفتار و کردار آزادگان و رفتاری که مسئولان ما با اسرای عراقی داشتند ثبت شود.

علاماتی اظهار ادامه داد: امیدواریم که این بازدید منشا حمایت و پشتیبانی سازمان ها و سرعت دادن به کار اسنادی که وجود دارد شود و نهادهای دارای سند، میل و رغبت برای نگهداری بهتر پیدا کنند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس به وجود 10 میلیون برگ سند در این سازمان اشاره کرد و گفت: این تعداد سند در قالب پرونده های یک تا 60 برگی و در حجم های متعدد است. چیزی بالغ بر هشت هزار کارتن سند شده است که تنها شامل سندهای موجود در این محل است. در سایر مراکز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و سپاه و ارتش اسنادی وجود دارد که یا خودشان متناسب با استاندارد از آنها نگهداری می کنند یا در آینده به این محل منتقل می شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار