مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

اندیشه امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب در عصر جدید است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: اندیشه حضرت امام خمینی (ره) به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) در عصر جدید در ابعاد مختلف قابل تحلیل و بررسی است.
کد خبر: ۲۴۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰ - 02June 2017
اندیشه امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر جدید استمحمدرضا فخر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در بیرجند اظهار داشت: اندیشه حضرت امام خمینی (ره) به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) در عصر جدید در ابعاد مختلف قابل تحلیل و بررسی و ارایه نظرات کاربردی و کارگشا در نظام مقدس جمهوری اسلامی، جهان اسلام و حتی سطح جهان است.

وی با اشاره به اینکه نسل‌های اول و دوم انقلاب با روحیه انقلابی که با انفاس قدسی امام خمینی (ره) در آنها دمیده شده بود معجزه پیروزی انقلاب و حماسه های دفاع مقدس را بوجود آوردند، افزود: به طور قطع نسل‌‌های بعدی انقلاب هم متاثر از این حال و هوا بوده‌اند که متناسب با هر دوره‌ای با حضور به موقع خود و زیر چتر ولایت فقیه کشور را از پیچ‌های خطرناک عبور داده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری این حضور سراسر شعور مردم انقلابی و نسل‌های سوم و چهارم بوده که سایه جنگ را از سر کشور دور کرده است.

به گفته وی هر چند که خطر تحریف راه و سیره امام راحل محتمل است و می طلبد امت مسلمان ایران با تبعیت از ولایت به عنوان فردی که راهرو صدیق ایشان هستند، احتمال این خطر را به حداقل برسانند.

فخر تصریح کرد: مهمترین دیدگاه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) که شعارهای نظام اسلامی هم با آن تطبیق یافته و تنظیم شده است تکیه بر اصل نه شرقی و نه غربی و همچنین استکبارستیزی و مبارزه با مصداق اصلی آن آمریکا بوده است.

وی تاکید کرد: درحوزه فرهنگ نیز تکیه اصلی ایشان براسلام ناب محمدی (ص) و دوری از افراط و تفریط با اتکا بر سیره نبوی بوده که به وفور در سیره عملی ایشان و سخنرانی های معظم‌له در قبل و بعد از پیروزی انقلاب مشهود است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه ما در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند توجه به سیره عملی و رهنمودهای ایشان در ادامه مراحل تکاملی نظام اسلامی به سوی تشکیل حکومت اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: بر این اعتقادیم که رهبر انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای عزیز به عنوان جانشین شایسته ایشان و با تاسی به شاخصه‌های مدنظر امام راحل که جز خط مشی اسلام ناب محمدی (ص) چیز دیگری نیست جامعه را به سوی تشکیل این حکومت رهنمون می‌نمایند.

وی با اشاره به اینکه هر چند راه بسیار خطیر و مشکلات پیش رو بسیار فراوان است، یادآور شد: یکی از کلید واژه‌های اصلی پیام‌ها و سخنرانی‌های امام راحل، مردم و رجوع به مردم بوده است و بدون اغراق مردم مسلمان ایران هم در تبعیت از ایشان کمی و کاستی نداشته‌اند.

به گفته فخر نمونه‌های بارز آن استقبال تاریخی از ایشان در سال 57، حضور در همه عرصه‌های انقلاب و وداع بی‌نظیر در 14 خرداد سال 1368 با امام راحل که همه اینها نشان از علاقه الهی مردم مسلمان به یک رهبر دینی که خود را وقف دین و امت کرده بود دارد.

فخر گفت: بحمدالله علی‌رغم همه هجمه‌های ناجوانمردانه داخلی و خارجی این ارتباط معنوی هنوز بین امامت جامعه اسلامی و امت اسلامی وجود دارد و یکی از مهمترین وجوه اداره موفق یک جامعه اسلامی است.

 انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها