الوفاق:

رژیم آل‌خلیفه به‌ سمت نابودی کامل روند سیاسی پیش می‌رود

جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه‌ای به صدور حکم انحلال جبهه کار ملی دموکراتیک بحرین (الوعد) واکنش نشان داد.
کد خبر: ۲۴۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ - 01June 2017
رژیم آل‌خلیفه به‌سمت نابودی کامل روند سیاسی پیش می‌رود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از رسانه‌های بحرینی، جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به حکم انحلال تشکل الوعد، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: نظام بحرین امروز با صدور حکم انحلال جبهه کار ملی دموکراتیک بحرین (الوعد)، ثابت کرد که به‌سمت نابودی کامل روند سیاسی پیش می‌رود.

الوفاق تأکید کرد که تداوم اقدامات امنیتی و سرکوبگری‌های رژیم آل خلیفه، دروغ بودن شعار اصلاح سیاسی که این رژیم از سال‌ها قبل آن را سر داده است، ثابت می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: رژیم آل خلیفه امروز به‌خاطر مواضع ملی الوعد در راستای مطالبه دموکراسی، از آن انتقام گرفت.

الوفاق تأکید کرد که تشکل الوعد صرفاً یک تشکل سیاسی نیست و نمی‌توان برنامه‌های ملی این تشکل را منحصر به یک ساختمان یا یک مقر دانست.

این تشکل معارض تأکید کرد که الوعد یکی از ستون‌های روند سیاسی و ملی است و هدف قرار دادن آن بیانگر سطح عمیق بودن بحران سیاسی و تحکیم استبداد و دیکتاتوری در بحرین است.

دادگاه عالی اداری بحرین، امروز چهارشنبه حکم انحلال جبهه کار ملی دموکراتیک بحرین (الوعد) و مصادره اموال آن را صادر کرد.

دادگاه عالی اداری بحرین، این تشکل را به عدم احترام به حکم قانون، حمایت از تروریسم، و حمایت از طرف‌هایی که از سوی دستگاه‌ قضایی به تحریک به خشونت و تبلیغ برای تغییر نظام سیاسی کشور از طریق توسل به زور محکوم شده‌اند، متهم کرده است.

به گزارش پایگاه مرآة البحرین، یک وکیل آگاه به این پرونده گفت که اجرای حکم دادگاه اداری منوط به صدور حکم از سوی دادگاه عالی تجدید نظر خواهد بود.

الوعد سومین تشکل معارضی است که از زمان آغاز انقلاب بحرین در سال 2011 میلادی تاکنون منحل شده است.

رژیم آل خلیفه یک سال قبل تشکل أمل، و جمعیت الوفاق را منحل کرد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار