«پاکستان آبزرور» خبر داد؛

احتمال اعزام ۱۵ هزار نظامی هندی به افغانستان

یک رسانه پاکستانی اعلام کرد که یکی از افراد بانفوذ در وزارت دفاع هند با بیان احتمال اعزام حدود ۱۵ هزار نظامی هندی به افغانستان، از آمریکا خواست نقش بیشتر در این کشور ایفا کند.
کد خبر: ۲۴۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ - 02June 2017
احتمال اعزام ۱۵ هزار نظامی هندی به افغانستان
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از «پاکستان آبزرور»، «آجیت دووال» مشاور امنیت ملی هند در نظر دارد تا برای اعزام نیروهای نظامی هندی به افغانستان درخواست رسمی دهد.

این رسانه پاکستانی مدعی است که در دیدار اخیر آجیت دووال با «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مسکو، وی از حکومت افغانستان درخواست کرده بود تا برای اعزام نظامیان هندی دعوت رسمی ارائه کند.

این رسانه پاکستانی مدعی شد با وجود محکومیت شدید این حمله تروریستی توسط پاکستان لابی‌های حامی هند در افغانستان از جمله «امرالله صالح» رئیس سازمان اطلاعات افغانستان کمپینی علیه پاکستان راه اندازی کرده‌اند.

در این یادداشت آمده است که دور روز قبل از حمله روز چهارشنبه کابل، «پژواک» در گزارشی می‌نویسد که هند ممکن است نظامیان خود را در قالب صلح‌بانان سازمان ملل به افغانستان اعزام کند.

در این گزارش آمده است که  یکی از کارشناسان دفاعی برجسته هندی  طی سخنانی در واشنگتن گفته است که هند ممکن است در قالب ماموریت صلح بانی سازمان ملل، متقاعد به اعزام حدود 1500 نظامی خود به افغانستان  شود.

به نوشته این نشریه پاکستانی، سرتیپ «گورمیت کانوال» از موسسه تحلیلی و مطالعاتی دفاعی در یک میزگرد پشت درهای بسته در «مرکز بین‌المللی پژوهشگران وودرو ویلسون» درباره احتمال نیروهای هندی به افغانستان گفت: درصورت دعوت شدن و اگر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل وجود داشته باشند، به نظر من هند ممکن است متقاعد به اعزام یک لشکر به افغانستان شود.

به گفته این رسانه پاکستانی، گورمیت کانوال که رابطه نزدیکی با وزارت دفاع هند دارد به واشنگتن سفر کرد تا تلاش کند رئیس جمهور امریکا «دونالد ترامپ» را برای اعطای نقش رسمی به دولت هند در افغانستان، متقاعد کند.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها