سردار سلیمانی در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

شرکت زائران 7 استان به صورت سازماندهی شده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

دبیر قرارگاه شهید فهمیده گفت: امسال به دلیل تقارن مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با ماه مبارک رمضان، زائران فقط از 7 استان همجوار تهران به صورت سازماندهی شده در حرم امام راحل حضور می‌یابند.
کد خبر: ۲۴۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ - 03June 2017
سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه شهید فهمیده سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، درباره برنامه‌های امسال این قرارگاه برای پذیرایی از زائران اظهار داشت: بیست‌و‌هشتمین سالگرد ارتحال امام (ره) متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، که تجربه جدیدی را به دنبال دارد؛ زیرا با توجه به تقارن مراسم سالگرد ارتحال با ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی، شکلی و محتوایی با سال‌های قبل متفاوت است.

وی افزود: سال‌های قبل از سراسر کشور و حتی دورترین نقطه کشور دلباختگان امام خمینی(ره) با عشق و علاقه و انگیزه حضور می‌یافتند؛ ولی امسال به جهت تقارن با ماه مبارک رمضان که تا سه سال هم این تقارن ادامه دارد، برنامه‌ریزی‌های خاص خود را می‌طلبد.

سردار سلیمانی ادامه داد: امسال علی‌رغم اینکه همه استان‌ها داوطلب حضور در برنامه سالگرد ارتحال بودند؛ ولی به جهت همزمانی مراسم با ماه مبارک رمضان که محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند، امکان اینکه بسترسازی جهت حضور مردم در این مراسم صورت گیرد، میسر نبود.

وی اضافه کرد: لذا مقرر شد از تعدادی از شهرهای هفت استانی که به حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نزدیک هستند مانند استان‌های سمنان، اصفهان، قم، مرکزی، البرز، قزوین و تهران، زائران در این مراسم حضور یابند؛ البته با وجود اینکه عنوان شد برای امسال امکان پذیرایی از زائران استا‌ن‌های دور وجود ندارد، با این حال تعدادی از مردم به صورت خودجوش و غیر سازماندهی شده حضور خواهند یافت.

دبیر قرارگاه مرکزی شهید فهمیده با بیان اینکه مراسم از ساعت 18 الی 20 با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، عنوان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته هم وطنان عزیز اهل سنت هم که در استان‌هایی مانند بوشهر، گلستان، کردستان، زاهدان و خراسان جنوبی ساکن هستند، بسیار مشتاق بودند در این مراسم حضور یابند؛ اما همان گونه که عنوان شد به دلیل قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان امسال نمی‌توانیم پذیرای این عزیزان به صورت سازماندهی شده باشیم.

وی تصریح کرد: هدف گذاری که برای حضور سازماندهی شده زائران در بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام صورت گرفته تعداد 200 هزار نفر است که تمهیدات ضیافت هم برای این تعداد پیش‌بینی شده؛ علاوه بر این 70 هزار نفر هم خارج از سازماندهی شده حضور می‌یابند اما در خصوص زائران خارجی هم باید عنوان کرد که امسال این حضور نیز محدود صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها