محمدرضا شرف‌الدین در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تغییر ذائقه ربطی به سینمای دفاع مقدس ندارد/ «ویلایی‌ها» فیلم شریفی است

مدیر سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه تغییر ذائقه ربطی به سینمای دفاع مقدس ندارد،‌ گفت: «ویلایی‌ها» فیلم شریفی است.
کد خبر: ۲۴۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ - 03June 2017
تغییر ذائقه، ربطی به سینمای دفاع مقدس ندارد/ «ویلایی‌ها» فیلم شریفی است
«محمدرضا شرف‌الدین» مدیر سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به اکران فیلم سینمایی «ویلایی‌ها»، اظهار داشت: اساساً ذائقه سینمای ایران عوض شده و ربطی به سینمای دفاع مقدس ندارد.

علت این تغییر ذائقه حضور فیلم‌های بی ارزش و سخیف بوده که روزگار سینما را به روزی انداخته که توقع و انتظارات مردم از سینما کار هوشمندانه، وزین و یک کار فرهنگی مثبت نیست بلکه عمده مخاطبان به دنبال طنزهای چیپ و بی مقدارند.

وی با رد تغییر ذائقه مخاطبان نسبت به سینمای دفاع مقدس، گفت: تغییر ذائقه مخاطبین به سینمای دفاع مقدس ربطی ندارد. دفاع مقدس یک واقعه تاریخی است که از نظر سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی تاثیر عمیقی بر جامعه ایران داشته و هر زمانی که ما به آن بپردازیم مطالبی که بیان می‌شود حتی در صورتی که تکراری باشد، نو است چون خواستگاه آن یک خواستگاه بسیار جدی و وزین است.

این کارگردان پیشکسوت سینما عنوان کرد: وقتی ما به یک موضوع مهم و با اهمیت مراجعه می‌کنیم از وزن و اهمیت آن کاسته نمی‌شود. در واقع اگر ما به سراغ یک طلا و گنج می‌رویم آن شی در هر شرایطی هم که باشد از ارزش آن کاسته نمی‌شود و وزن، قیمت و جایگاه آن همچنان حفظ است.

مدیر سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: متاسفانه باید بگویم که ذائقه مخاطب کودکانه شده است و وقتی که ذائقه‌ها سطحی و ضعیف شد یک موضوع بزرگ و ارزشمند درک نمی‌شود و ارتباط با آن برقرار نمی‌شود. نمی‌توانم بپذیرم ذائقه مخاطب نسبت به دفاع مقدس عوض شده؛ نه! ذائقه مخاطب عوض نشده بلکه جریان سینمای دفاع مقدس ضعیف شده و آرام آرام در پشت لایه‌هایی از تصویرهای سخیفی که سینمای ایران ارائه داده، پنهان شده است. سینمای دفاع مقدس گنجی است که غبار بر آن نشسته است.

شرف‌الدین افزود: اگر روزگاری ما از گنج دفاع مقدس چیزی استخراج کرده‌ایم دلیل بر کم بوده ارزش‌ آن نیست ضمن اینکه ممکن است نقد و ضعف‌هایی نیز بر فیلم «ویلایی‌ها» وجود داشته باشد. این اثر بین مستند و فیلم بود، معلق است اما فیلم بسیار شریفی است و امیدواریم با تقویت سینمای دفاع مقدس این ژانر یک بار دیگر جایگاه خود را در سینمای متعالی پیدا کند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار