محمد رضا شرف الدین :

امیدواریم شرایط اکران " فرزند صبح" به زودی فراهم شود / نا اهلان می خواهند ما به سمت سوژه های دم دستی برویم

زمانی که فیلمی مثل " فرزند صبح " ساخته می شود طوری با آن برخورد می کنند که سرمایه گذار و تهیه کننده و کارگردان را از کاری که کرده اند پشیمان می کنند تا همه این عوامل پشت دستشان را داغ کنند و دیگر سراغ چنین سوژه هایی نروند .
کد خبر: ۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷ - 02June 2013

امیدواریم شرایط اکران

محمد رضا شرف الدین در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت : فیلم "فرزند صبح " فیلمی است که من برای آن چهار سال زحمت کشیدم و بسیار دوست دارم که شرایط اکران این فیلم هر چه سریعتر آماده شود . بسیاری از نقدهایی که به فیلم می شود را قبول ندارم و معتقدم که اگرآقای افخمی قبول زحمت کنند و تدوین و صدا گذاری فیلم را مجدد انجام دهند فیلم "فرزند صبح"  فیلمی بسیار خوب و آبرومند خواهد شد  . اطلاع دقیق دارم که آقای افخمی برای انجام مراحل تدوین و صداگذاری آمادگی کامل دارد و همانند من بسیار مشتاق است تا فیلم به یک سرانجام مطلوبی برسد و اکران شود اما ما در این باره تصمیم گیرنده نهایی نیستیم وموسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) باید در این باره تصمیم گیری کند .

رئیس انجمن دفاع مقدس افزود : بسیاری از نقدهایی که در جشنواره فیلم فجر به فیلم وارد آمد متوجه ریتم فیلم بود و این دوستان معتقد بودند که ریتم فیلم کند است اما باید توجه داشت که این ریتمی است که توسط کارگردان برای فیلم انتخاب شده و اگر تدوین مجدد هم صورت بگیرد باز هم ما همین ریتم کند را خواهیم داشت ، آقای  افخمی در برخی از کارهایشان مثل "شوکران" و "عروس" بنا به سلیقه ای که در آن زمان داشتند ریتم تند و تماشاگر پسندی را برای آن دو فیلم انتخاب کردند و در اینجا هم با توجه به قصه و موضوعی که در دل قصه جریان دارد ریتم کندی را برای فیلم در نظر گرفتند که این اصلا عیب نیست . اگر ما ده فیلم یا بیست فیلم در مورد حضرت امام (ره) تولید کرده بودیم فیلم "فرزند صبح "جایگاه بسیار خوبی در بین آن بیست فیلم می یافت . به هر حال از بین این بیست فیلم یکی دارای ریتم تندتری می بود و یکی دارای ریتم کندتری و اینها با هم یک مجموعه ای را درست می کردند که ما می توانستیم با دیدن اینها حضرت امام (ره) را بهتر بشناسیم .

تهیه کننده " فرزند صبح " تصریح کرد  : اتفاقات و حوادث بیشماری در زندگی حضرت امام رخ داده و ایشان زندگی پر فراز و نشیبی را از سر گذرانده و با اراده بزرگی که داشته مسیر تاریخ را عوض کرده است و هر روز از زندگی ایشان قابلیت این را دارد که به یک فیلم سینمایی تبدیل شود . مسائل و حوادث زندگی حضرت امام (ره) آنقدر متنوع است که جا دارد یک شبکه کامل به ایشان اختصاص داده شود و این شبکه برنامه هایی در مورد ایشان پخش کند بدون تکرار ! مساله دیگری که در زندگی حضرت امام (ره) بسیار پر اهمیت است دامنه بسیار گسترده بینش ایشان است که در همه سطوح در حد و اندازه ای یک انسان کامل عمل می کنند و در پیرامون خود تاثیرات مثبت و قابل توجهی به جا می گذارند . قاطعیت و برخود ایشان با آن چیزی که نادرست و ناصواب می دانستند بسیار خاص و حائز اهمیت بود . در همان سالهایی که ایشان در قید حیات بودند من به یاد دارم که تعدادی از افراد نزد ایشان رفتند و از ایشان خواستند تا مجوز بدهد برای تاسیس بانک های خصوصی با بهره های زیاد که ایشان به هیچ وجه قبول نکردند . در حوزه مسائل سیاسی حضرت امام (ره) بودند که فرمودند  "مجلس در راس امور است" و با عمل کردن به این جمله شرافت و کرامت انسانی را به ایرانیان هدیه کردند و به آنها حق دخالت در سرنوشت خویش را دادند .

تهیه کننده " سه و نیم " افزود : حضرت امام خمینی (ره) فرمودند ؛ من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد . امروز این ناهلان و نامحرمان نگاه بسته و محافظه کارانه  خود را به عرصه فرهنگی و هنری کشور تحمیل کرده و به هیچ وجه اجازه ساخت و تولید فیلم هایی با مضمون اندیشه امام خمینی (ره) را نمی دهند و از تولید این آثار حمایت نمی کنند. زمانی هم که فیلمی مثل " فرزند صبح " ساخته می شود طوری با آن برخورد می کنند که سرمایه گذار و تهیه کننده و کارگردان را از کاری که کرده اند پشیمان می کنند تا همه این عوامل پشت دستشان را داغ کنند و دیگر سراغ چنین سوژه هایی نروند .

تهیه کننده " چوب خط " تاکید کرد : نا اهلان و نا محرمان دوست دارند ما را به سمتی هدایت کنند که ما درباره حضرت امام و درباره انقلاب سراغ دم دستی ترین سوژه ها برویم و آنها را تبدیل به فیلم کنیم شما فیلم هایی که درباره انقلاب ساخته می شود را نگاه کنید درهمه این فیلم ها یا یک پاسبان در حال فرار است یا یک تیمسار ارتش در حال فرار یا یک عده مبارز هستند که معلوم نیست برای چه با پلیس درگیر هستند ،هیچ کدام از این فیلم ها به جوهره اصلی انقلاب نپرداخته است هیچ کدام از این فیلم ها به این سوال نپرداخته که چرا انقلاب شد و چگونه این اتفاق مهم در کشور ایران افتاد . من یک طرحی دادم به تلویزین و خواستم در مورد زندگی حضرت امام (ره) یک سریال با یک نگاه جدید کار کنم ، هر چه جلوتر رفتیم سوالهای آقایان بیشتر و کار بر ما سخت تر شد ، یک روز گفتند فلان مقطع زندگی ایشان را فیلم نکن چون فلان شخصیت سیاسی در این مقطع حضور دارد یک روز گفتند فلان مقطع را حذف کن چون به فلان جریان سیاسی برمی خورد !

نظر شما
پربیننده ها