زندگی شهیدان« كلانكی» سوژه فیلم مستند می‌شود

علی كلانكی از تولید مستندی درباره شهیدان کلانکی با استفاده از آرشیوهای تصویری و صوتی موجود كنگره شهدای لشكر ١٠ خبر داد.
کد خبر: ۲۴۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ - 03June 2017
زندگی شهیدان« كلانكی» سوژه فیلم مستند می‌شود
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «علی كلانكی» مستندساز و دانش آموخته موسسه شهید آوینی از تولید مستندی درباره شهیدان کلانکی خبر داد و اظهار داشت: تصمیم داشتم زندگی‌نامه این 2 شهید را به صورت كتاب منتشر کنیم اما با آرشیوهای تصویری و صوتی (از كنگره شهدای لشكر ١٠) و خاطراتی كه از همرزم‌ها و خانواده این 2 شهید در اختیار دارم، تصمیم گرفتم تا در قالب مستند به زندگی این 2 بپردازم.

وی ادامه داد: اكنون با همراهی «فتح‌الله معدنی‌پور»، «حسین معدن‌نشین»، «محسن محمدی» و «محمدمعدنی‌پور، مشغول ساخت بخشی از مستند شهیدان شریف و رحیم كلانكی در پلاتو نمایش فرهنگسرای فجر روستای هیو هستیم. ساخت بخش‌های دیگر این مستند در شهرك دفاع مقدس جاده قم و تصویربرداری‌های هوایی در یكی از روستاهای پایین نظرآباد انجام می‌شود.

این كارگردان افزود: مدت زمان این مستند ٦٠ دقیقه در نظر گرفته شده و دكور آن طراحی و ساخته شده است. علاوه بر آرشیو خاطرات و تصاویر از میان 4 هزار سوال طرح شده (بنیاد شهید) ٢٠ سوال عمیق بیرون آوردیم تا در فرصت‌های مناسب از همرزمان و هم‌محله‌ای‌های 2 شهید بپرسیم و از وصیت‌نامه آن‌ها هم در تیتراژ پایانی مستند استفاده خواهیم كرد.

كارگردان مستند شهیدان كلانكی عنوان کرد: بی شك هنوز هم باید از شهیدان بگوییم و میراث دار آرمان‌ها و مقام والای آنها باشیم.

کلانکی ادامه داد: نگاه مردم به شهدا شهادت در راه اسلام و حفاظت از ناموس و خاك كشورشان است. واژه شهید برای هر 2 نگاه مقدس است و بنا دارم دیدگاه اقشار مختلف را در مورد شهدا بدانم. به آرمان‌ها و نگاه شهدا به زندگی اعتقاد دارم، زیرا شهیدان به خاطر از جان گذشتگی از جایگاه والایی برخوردارند. «رحیم كلانكی» كوچك‌ترین شهید هیو به شمار می‌آید كه بعد از قطعنامه ٥٩٨ در عملیات دفاع سراسری شهید شد و برادرش شریف هم در عملیات كربلای 5 به درجه شهادت نائل شدند.

«حسین معدن‌نشین» یكی از هنرمندان روستای هیو درباره همكاری و همراهی خود در ساخت مستند شهیدان كلانكی گفت: فكر نمی‌كنم برای یك انسان چیزی به اندازه جان ارزش داشته باشد. بنابراین برای شهیدان هر كاری انجام بدهیم، باز هم كم است.

وی افزود: اكثر مردم نظر و دیدگاهشان به شهدا ارزش گذاشتن جایگاه و حفظ آرمان‌های آنهاست اما بعضی اوقات آرمان‌های شهیدان را فراموش می‌كنیم و یادمان می‌رود چرا آنها از جان خود در راه وطن گذشتند. من امروز فارسی صحبت كردن و اصالتم را به شهدا مدیون هستم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار