گاهنامه نهضت امام خمینی(ره) منتشر می‌شود

گاهنامه نهضت امام خمینی(ره) به‌زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.
کد خبر: ۲۴۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ - 03June 2017
گاهنامه نهضت امام خمینی(ره) منتشر می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، گاهنامه نهضت امام خمینی(ره) همزمان با بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، به‌زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.
 
گاهنامه نهضت امام خمینی(ره) در 530 صفحه به همت داوود قاسم‌پور و به شیوه دایره‌المعارفی تدوین شده است.

در این گاهنامه اطلاعات کاملی با کمترین حجم به مخاطب ارائه می‌شود و در آن از منابع پژوهشی، اسناد، روزنامه‌ها، خاطرات و کتاب‌های عمومی در تاریخ انقلاب استفاده شده است.

در این گاهنامه اتفاقات مهمی روایت می شود که بر نهضت امام خمینی(ره) اثرگذار بوده و 110 مدخل دارد که شروع مداخل با فوت آیت‌الله بروجردی و طرح مرجعیت امام(ره) است و پس از آن رویدادهای مهمی مثل حمله به فیضیه، سخنرانی امام(ره) در 13 خرداد، دستگیری امام(ره) و تمام حوادث و رویدادهای مهم انقلاب از سال 1341 تا روز پیروزی انقلاب در سال 1357 را در بر می‌گیرد.

مقالات این مجموعه از منابع پژوهشی و اسناد و روزنامه‌ها و خاطرات و کتاب‌های عمومی در حوزه تاریخ انقلاب تهیه شده اما مهم‌ترین منبع ما برای این اثر، «صحیفه امام (ره)» بوده است.

این اثر برای کسی که بخواهد اطلاعات جزئی و کاملی درباره هر رخداد خاص و مرتبط با انقلاب مانند قیام 19 دی داشته باشد، مفید بوده و هر فردی ممکن است نتواند یک کتاب 150 صفحه‌ای در این زمینه مطالعه کند، اما خواندن بخش قیام 19 دی این گاهنامه می‌تواند برایش مفید باشد.

گاهنامه نهضت امام خمینی(ره) در واقع کتابی مرجع به شمار می‌رود که اطلاعات تکمیلی برای شناخت حدود 20 سال از تاریخ معاصر ایران را در بردارد و مخاطب این اثر عام است و مختص گروه خاصی نیست.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها