سلطانیان:

سینمای ایران نتوانسته جوابگوی رنج‌های حضرت امام(ره) برای انقلاب باشد

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: بسیار متأسفم که سینمای جمهوری اسلامی ایران تاکنون نتوانسته جوابگوی عظمت انقلاب اسلامی، خون شهیدان و دردهایی که حضرت امام(ره) برای به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی کشیده‌اند باشد.
کد خبر: ۲۴۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ - 03June 2017
متأسفم که سینمای ایران نتوانسته جوابگوی رنج‌های حضرت امام(ره) برای انقلاب باشدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اسماعیل سلطانیان بازیگر سینما و تلویزیون گفت: ما در سینمای کشور نیاز به حضور مدیرانی داریم که درک کاملی از انقلاب اسلامی داشته باشند و اهل دل بوده و دردکشیده و دردمند باشند تا بتوانند از تولید آثار ارزشمند در رابطه با وقایع انقلاب و زندگی شخصیت های بزرگ انقلابی مانند حضرت امام(ره) حمایت کنند. انقلاب اسلامی سرشار از شخصیت های تأثیرگذار و وقایع تاریخی است که هریک از آن ها می تواند دستمایه ای برای تولید آثار متعدد سینمایی و تلویزیونی باشد و ما نباید از این نکته غافل شویم.

وی ادامه داد: به جرأت می توانم این نکته را عنوان کنم که ما امروزه مسیر درست را گم کرده ایم و در تاریکی به سر می بریم؛ بنده بسیار متأسفم که سینمای جمهوری اسلامی ایران تاکنون نتوانسته جوابگوی عظمت انقلاب اسلامی، خون شهیدان و دردهایی که حضرت امام (ره) برای به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی کشیده اند باشد.

سلطانیان سپس با تأکید بر اینکه سینما و تلویزیون باید با ژرف اندیشی و آینده نگری تولید آثار ارزشی و انقلابی را جزو اولین اولویت هایش قرار دهد اظهار داشت: خوشبختانه ما هنرمندان متعهد و انقلابی و دردمند در سینمای کشور کم نداریم و تعدادی از آن ها سال های سال است که فیلمنامه های ارزشمندی را در حوزه انقلاب اسلامی آماده کار دارند و تعدادی دیگر هم هستند که با روحیه ای جهادی و انقلابی آماده کار هستند و مسئولان فرهنگی و هنری کشور باید به آن ها سفارش کار بدهند تا سینمای ایران سرشار از آثار ارزشمند انقلابی شود.

این بازیگر خاطرنشان کرد: سوألی که مدت ها است هنرمندان متعهد و انقلابی از خود می پرسند این است که چرا با توجه به دغدغه مندی مقام معظم رهبری در رابطه با پرداختن به موضوعات ارزشی و انقلابی، مدیران فرهنگی این گونه مهم سینمایی را به حال خود رها کرده اند و هیچ توجهی به آن ندارند؟ چرا مسائل جناحی و سیاسی در کشور باعث شده تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و آرمان ها و ارزش های آن ها به طور کلی به وادی فراموشی سپرده شود؟

بازیگر فیلم سینمایی «چ» در خاتمه این گفتگو افزود: مطالبه جدی امروز هنرمندان متعهد و ارزشی پرداختن به موضوعات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و... است. مسئولان فرهنگی و هنری کشور موظفند تا به این گونه رخدادها و وقایع بپردازند و نباید با ساده انگاری، نگاه سردستی و دیدگاه های سیاسی و جناحی شان باعث شوند تا نام و خاطره و یاد انقلاب شکوهمند اسلامی و رهبر فرزانه آن فراموش گردد.
 
منبع: سینماپرس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار