امام راحل در کلام شهدای خراسان رضوی؛

حيات دوباره اسلام در عهد جاهلیت جديد به برکت امام خمینی (ره) است/ کسانی که با ولایت نیستند در تشییع جنازه‌ام حضور پیدا نکنند

شهید «ابراهیم کشوری» در وصیت‌نامه خود آورده است: شكر خدايى را كه بر ما منت نهاد و نعمت امام و انقلاب اسلامى را بر ما ارزانى داشت و با حيات دوباره اسلام در عهد جاهلیت جديد، پرده‏‌هاى غفلت و گناه را با توجه به ميزان ظرفيت ما از مقابل ديده‏‌ها و لب‌هاى ما زدود و فطرت‌مان را بيدار ساخت.
کد خبر: ۲۴۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۷ - 07June 2017
به گزارش دفاع پرس از مشهد، وصیتنامه‌ شهدا چشمه‌های جوشان و پرطراوت‌اند که تشنگان حقیقت و معرفت را سیراب می‌کنند و از آن رو است که رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) مطالعه و دقت در این وصیتنامه‌ها را سفارش می‌کردند.

شهدا در این وصایا، جامعه را به پیروی از فرامین آن امام سفر کرده سفارش می‌کردند و عدم پیروی از ولی‌فقیه را عامل انحراف از مسیر مستقیم انقلاب اسلامی می‌دانستند.

به مناسبت فرارسیدن بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اشاره‌­ای به فرازهایی از وصایای 18 شهید دانشجوی خراسان رضوی که تأکید به پشتیبانی از ولایت‌فقیه داشتند خواهیم داشت.

 تسلیم در برابر ولایت‌فقیه، لازمه تسلیم در برابر خداست

ولايت‌فقيه همان رسالت انبياء و ائمه معصوم را بر دوش دارد و ما بايد سعى كنيم در تمام اعمالمان تسليم دستورات امام باشيم؛ چرا كه اگر غير از اين باشد و تسليم امام نباشيم به كمال نخواهيم رسيد و هم اينكه انقلاب را به خوبى نمى‌توانيم درک كنيم، چون اولين مرحله براى رشد و كمال و تسليم در برابر خداوند و رسول و امامان معصوم، امروز تسلیم در برابر ولايت‌فقيه است. و از طرف ديگر از آن‌جا كه امام يک نعمتى است كه خداوند به امت اسلام عطا كرده است، بايد شكر اين نعمت را به جا آوريم و تابع دستورات ايشان باشيم و اگر خداى ناكرده از اين امر سرپيچى كنيم به عذاب الهى دچار خواهيم شد و خداوند هرگز ما را نخواهد بخشيد و ما هم كه به جبهه مى‏‌رويم براى رضاى خدا و اطاعت از امام است و اميدوارم كه بتوانيم اين مسئوليت را به خوبى به پايان برسانيم.
شهید سید جواد علوی مقدم

مصداق شکر نعمت ولایت، تداوم انقلاب است

شكر خدايى را كه بر ما منت نهاد و نعمت امام و انقلاب اسلامى را بر ما ارزانى داشت و باحيات دوباره اسلام در عهد جاهليّت جديد، پرده‏‌هاى غفلت و گناه را با توجه به ميزان ظرفيت ما از مقابل ديده‌ها و لب‌هاى ما زدود و فطرتمان را بيدار ساخت تا با الهام از پرتو وحى و ولايت در جهت كمال و عبوديت خداوند حركت كنيم تا ان‏ شاءاللَّه حسنه دنيا و آخرت تحقق پذيرد.

البته اين آرمان بستگى به شكر ما از نعمت الهى دارد و بهترين مصداق شكر نعمت در موقعيت كنونى حفظ و تداوم انقلاب در جهت رسيدن به نظام و جامعه عدل اسلامى مى‌باشد و طبعاً اين امر احتياج به آگاهى، ايثار و شهادت دارد.
شهید ابراهیم کشوری دوغایی

حيات دوباره اسلام در عهد جاهليّت جديد به برکت امام است/لازمه شکر نعمت ولایت برخورداری از روحیه ایثار و شهادت است 

عذاب الهی، نتیجه ناله ولی‌فقیه از امت است

کمبودها و ناملایمات، شما را دلسرد نکند که خدای نخواسته امام تنها بماند و مانند جدش علی (ع) شب‌ها سر در چاه، از دست امتش ناله کند که در آن موقع عذاب الهی نازل می‌شود و مطمئنم که به یاری خدا، شما امت مسلمان تا پیروزی نهایی اسلام همسنگر و همرزم ائمه علیه ستمکاران خواهید بود.
شهید امین الله اصغری

ولی‌فقیه، مهارکننده افسار گسیختگان میدان‌های سیاست بازی

خدايا به مقربين درگاهت قَسَمت مى‌دهيم اين امام ما، اين اميد ما، اين روحِ خودت خمينى را كه هدايت‌گر ما در راه توست و شمعى در تاريكى جهات مختلف است و مهار كننده افسار گسيختگان ميدان‌هاى سياست بازى و غير اسلامى و هشدار دهنده به طاغوت‌ها است، نگهدار.
شهید عبدالرضا استیری

حيات دوباره اسلام در عهد جاهليّت جديد به برکت امام است/لازمه شکر نعمت ولایت برخورداری از روحیه ایثار و شهادت است 

لحظه ای از خط امام منحرف نشوید

به ملت عزیز ایران سفارش می‌کنم، که ای مردم در راه انقلاب بسیار خون‌ها ریخته شده، مبادا این خون‌ها را پایمال کنید. راه شهدا را ادامه دهید، مبادا مدیون خون شهدا باقی بمانید و با کارهایتان قلب امام را به درد آورید. روی دیگر سخنم با جوانان و دوستان عزیز است در مورد حفظ این انقلاب با تمام وجود. عزیزان این انقلاب دلسوز می‌خواهد. من این را بارها گفته‌ام باید در این راه واقعاً مایه گذاشت. به این انقلاب اعتقاد قلبی پیدا کنید و در راه او همه چیز را بدهید تا ان‌شاالله خدا عنایت کند و امام زمان (عج) را به فریاد ما برساند. لحظه‌ای از خط امام منحرف نشوید که گمراه می‌شوید.
شهید ایرج مسعودی

عظمت امام، عظمت اسلام است

امروز وظيفه ما است که به حرف‌هاى رهبر عزيزمان گوش دهيم و براى نجات اسلام و مستضعفين بر عليه كفار بجنگيم. پيامى دارم به برادران و خواهران و تمام روحانيت خط امام و اسلام و برادران سپاه و امت حزب‌الله كه تحت فرماندهى و رهبرى امام زمان (عج) و نائب برحقش مرجع بزرگوار و زعيم عاليقدر ولى‌فقيه امام خمينى باشند؛ گوش دادن به حرف هاى امام امت، گوش دادن به حرف خداست، چون امام امت هيچ حرفى از خود ندارد و هر چه دارد از اسلام عزيز است كه خدا نازل فرموده و اگر به نصايح امام امت گوش ندهيم به عذاب سخت الهى دچار خواهيم شد.

در امام بيشتر دقيق شويد و سعى كنيد عظمت او را كه عظمت اسلام است بيابيد و خود را تسليم او سازيد.
شهید صفر روحی

حيات دوباره اسلام در عهد جاهليّت جديد به برکت امام است/لازمه شکر نعمت ولایت برخورداری از روحیه ایثار و شهادت است 

 ایثار و از جان گذشتگی، لازمه شکر نعمت ولایت است

خداى را شكر كه مفتخرمان كرد به رهبرى از سلاله حسين (ع) با هدف حسينى كه در ظل آن فيض الهى، توانستيم در راه خدا هر چه بيشتر معرفت و تصديق توحيد و اخلاص پيدا كرده، در آن راه ايثار كنيم. مطمئناً در شكر اين رهبرى و رحمت الهى جز ايثار و گذشتن با اخلاص از جان و سر، در راه خدا چگونه مى‏‌شود، شكرگزارى كرد. رهبرى انقلابى كه حقيقت شهادت را آموخت تا جويندگان و شيفتگان لقاء‌الله راهشان را بيابند.

اى منتظران حقيقى امام زمان! دعا بر سلامت و حفظ و مصونيتش (امام) نماييد؛ باشد كه انقلاب اسلامی را به منتقم خون حسين (ع) مهدى موعود بسپاريد. پروردگارا! حفظش نما تا رهروانت را ره نشان باشد و شيفتگانت را ره‏گشا باشد.
شهید هادی شریعتمداری

 امام را تنها نخواهیم گذاشت

هم اکنون روزی است که باید خودمان را نشان دهیم و باید به دشمن بفهمانیم که ما اسلام و امام عزیز را تنها نخواهیم گذاشت. ما مردم کوفه نیستیم که امام را تنها بگذاریم. پشتمان به مولایمان، خاتم الاوصیاء گرم است، خدای تبارک و تعالی یاور است.
شهید هادی عاقبتی مقدم

حيات دوباره اسلام در عهد جاهليّت جديد به برکت امام است/لازمه شکر نعمت ولایت برخورداری از روحیه ایثار و شهادت است 

«هل من ناصر» امام خمینی برای زنده کردن عاشوراست

سلام بر تو ای حسین عزیز، ای کسی که دل‌های ما را به توسط انقلاب اسلامی و رهبر بزرگ آن، امام خمینی، به نور و به عشق خود روشن کردی.

عشقی که دیگر سر و جسم و جان را نمی‌شناسد و به این دلیل است هنگامی که ندای «هل من ناصر» امام را از جماران می‌شنوم دیگر جایی برای نشستن نیست غیر از سنگر، سنگری که در آن از عشق تو دفاع می‌شود و این‌ها همه‌اش برای زنده کردن روز عاشورا است.
شهید محمد جواد اردیبهشتی

 پاسداری از ولایت‌فقیه، پاسداری از خون شهداست

از برادرانم می خواهم كه تحت رهبری امام امت و پشتيبانی از ولايت‌فقيه و روحانيت از اين انقلاب به خوبی پاسداري كنيد تا بتوانيد نگهبان و حافظ خوبی براي خون شهيدان باشيد.
شهید حمید دارینی

حيات دوباره اسلام در عهد جاهليّت جديد به برکت امام است/لازمه شکر نعمت ولایت برخورداری از روحیه ایثار و شهادت است 

کسانی که با ولایت نیستند در تشییع جنازه‌ام حضور پیدا نکنند

کسانی که به امام امت بدبینی داشته باشند، حاضر نیستم که بر سر جنازه‌ام بیایند. چه پدرم، چه مادرم، چه اقوام و خویشانم باشند.
شهید بهزاد چشمی

«هل من ناصر» امام خمینی و «هل من ناصر» امام حسین(ع) در امتداد هم است

بارالها! من برای تحقق بخشیدن به قران کریم و در پاسخ به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام امت، خمینی بت شکن که در واقع برابر است با همان «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) البته در یک زمان دیگر می‌باشد و همچنین برای رضای تو و امام زمان (عج) و آزاد سازی کربلا در این راه بزرگ گام نهادم.
شهید موسی الرضا پرتانیان

حيات دوباره اسلام در عهد جاهليّت جديد به برکت امام است/لازمه شکر نعمت ولایت برخورداری از روحیه ایثار و شهادت است 

کربلای امام خمینی تاریخ ساز است

به جبهه آمدم تا خود را امتحان کنم، امید است که بتوانم انسان باشم، دانشگاه این جاست، دانشگاه انسانیت دانشگاه مستضعفین و این جا هر روز عاشور است و حسین زمان‌ما، امام خمینی(ره) رهبر و فرمانده قوا است، به هیچ چیز نمی‌اندیشم و از هیچ چیز هراسی ندارم و فقط خدا حاکم بر قلوب است.

تاریخ به‌وسیله این کربلاهای ایران که امامش خمینی است، ساخته می‌شود و این تاریخ معلم انسان‌های دیگر می‌شود، بله کربلا زنده و عاشورا متجلی است.
شهید مهدی حشمتی فر

 امام قلب من است

پشتیبان ولایت فقیه باشید و امام عزیز را تنها نگذارید، چون امام قلب من است و پدر و مادرم چشم‌های من هستند. بدون چشم می‌شود زندگی کرد اما بدون قلب زندگی میسر نیست، پس قلب مرا پاسدار باشید.
شهید خسرو سکندری نوده

حيات دوباره اسلام در عهد جاهليّت جديد به برکت امام است/لازمه شکر نعمت ولایت برخورداری از روحیه ایثار و شهادت است 

پشتیبان امام باشید تا ماجرای بنی‌اسرائیل تکرار نشود

عزیزانم! امام عزیز پیام را رساندند و شهیدان پایش را با خون خود مهر زدند و مفقودین، اسرا و جانبازان این مهر را تایید کردند و ملت اجرای آن را به عهده گرفتند و اجرایش کردند و خوب مجری ای بودند.

خداوند آنان را برای امام و امام را برای آنان حفظ کند. امام عزیز راه عزت و سعادت را به ما نشان دادند. بدانید اگر می‌خواهید خار نباشید و اگر می خواهید ماجرای قوم بنی‌اسرائیل برای‌تان تکرار نشود، از اطاعت او غفلت نورزید.
شهید اسکندر آرمین

 اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در سرتاسر جهان

ان‌شاءالله که خداوند ما را بر کفر جهانی پیروز گرداند، مقصد ما آن روزی است که بتوانیم با همکاری تمام مسلمین جهان خصوصاً شما عزیزان با رهبری عظیم‌الشان امام امت پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی که همان توحید «لا اله الا الله ومحمد رسول الله» است در سرتاسر جهان به اهتزاز در آوریم و با این همت و تلاش خود، زمینه‌ای برای انقلاب حضرت مهدی (عج) مهیا سازیم.
شهید محمد عباس پور

حيات دوباره اسلام در عهد جاهليّت جديد به برکت امام است/لازمه شکر نعمت ولایت برخورداری از روحیه ایثار و شهادت است 

 امام به چیزی جز اسلام نمی اندیشد

خدایا تو را بسیار شکر می‌کنم که در زمانی قرار گرفته‌ام که رهبری عظیم الشان خمینی عزیز ابر مردی از تبار هابیلیان و انسانی که سرتاسر وجود او را اسلام در برگرفته است، انسانی که جز به اسلام به چیزی نمی‌اندیشد و انسانی که تجسم واقعی اسلام و راهنمای ماست.
شهید محسن شیرمحمدی زه آب

 امام ضامن بقای انقلاب است

پیامی که برای شما مردم ایران دارم این است که قدر این انقلاب و امام را بدانید و تا فرصت باقی است خود را به سلامت از این دریای خروشان برهانید که رسیدن به ساحل پیروزی و سعادت، بدون گذشتن از این دریای خروشان میسر نیست و تا کشتی‌بانی همچون امام داریم خود را از مهلکه نجات دهید.
شهید محمد حسن آزمون

حيات دوباره اسلام در عهد جاهليّت جديد به برکت امام است/لازمه شکر نعمت ولایت برخورداری از روحیه ایثار و شهادت است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها