دولت نجات ملی یمن:

عربستان زندان‌هایی نظیر ابوغریب و گوانتانامو در یمن ایجاد کرده است

دولت نجات ملی یمن در شهر صنعا فاش کرد که ائتلاف تحت فرماندهی عربستان در شهرها و جزایر یمن زندان‌هایی نظیر ابوغریب و گوانتانامو برای شکنجه اسرا و بازداشت شدگان ایجاد کرده است.
کد خبر: ۲۴۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ - 05June 2017
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از روزنامه رای الیوم، هشام شرف وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: عربستان و کشورهای عضو به اصطلاح «ائتلاف عربی» از 26 مارس سال 2015 میلادی جنگ علیه یمن به راه انداخته و این کشور را محاصره کردند.

وی افزود: این کشورها از آن زمان تاکنون حقوق انسانی ملت یمن را به طور آشکار نقض کرده اند که مغایر با قوانین بشردوستانه و منشورها و معاهدات بین المللی است.

هشام شرف از وجود بازداشتگاه‌ها و مرکز بازداشت و شکنجه سری زیر نظر متجاوزان سعودی در شهرهای عدن، المکلا و سقطری و نیز در کشتی های جنگی بیگانگان مستقر در دریای سرخ و خلیج عدن پرده برداشت و گفت: در این بازداشتگاههای سری با اسیران و بازداشت شدگان به طور اهانت آمیز برخورد می شود و آنها در معرض انواع شکنجه قرار می گیرند.

وی افزود: کار به همینجا ختم نمی شود زیرا متجاوزان این اسیران و بازداشت شدگان را به نیروهای امنیتی و نظامی خارجی یا گروههای تروریستی تحویل می دهند که جنایتی جنگی به شمار می رود. آنها از جنایت های زندان ابوغریب در عراق و بازداشتگاه گوانتانامو الگوبرداری می کنند.

دولت سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگ همه جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیونها نفر و شیوع بیماری های واگیر دار و قحطی در این کشور منجر شده است.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار