امام جمعه موقت تهران:

شهدای 15خرداد شایسته تجلیل های فراوان هستند

حجت الاسلام «سید احمد خاتمی» عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مبارزات انقلابی مردم ایران دارای دو خاستگاه است.یکی قیام 15خرداد سال 42 و دیگری قیام 19 دیماه سال 56 که هر دو در جهت حمایت از جایگاه ولایت فقیه انجام گردیده است.
کد خبر: ۲۴۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ - 05June 2017
به گزارش دفاع پرس از تهران، حجت الاسلام سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران صبح امروز در مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان ورامین و در جمع تظاهرکنندگان گرامیداشت قیام 15خرداد سال 1342 اظهارداشت: شهدای 15 خرداد شایسته تجلیل های فراوان هستند زیرا در غربت امام خمینی (ره) از ایشان حمایت کرده اند.
 
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ایمان، تقوا، علم جهت دار و هدفمند و همچنین جهاد را ملاک امتیاز در آخرت دانست و افزود: خداوند برای افرادی که در صدر اسلام ایمان آورده اند پاداش بهشت را در نظر گرفته است، زیرا خودشان ایمان آورده اند و با جنگ این ایمان حاصل نشده است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: نهضت 15خرداد که امسال در پنجاه و چهارمین سال آن بسر می بریم، دارای چند عنصر اساسی بود. عنصر اول اسلام بود کما اینکه امام (ره) فرمودند:15خرداد سرمنشا اسلام داشته است.دومین عنصر، عنصر مردمی بودن و سومین آن فرهنگ شهادت طلبی است و به همین جهت شهدای 15خرداد شایسته تجلیل های فراوان هستند.
 
وی عنصر آخر این قیام را بصیرت دانستند و افزودند: قیام کنندگان 15خرداد42 بخوبی فهمیدند که دستگیری «امام خمینی(ره)» دستگیری شخص نبود، بلکه دستگیری اسلام بود،کما اینکه بعد از سرکوب این قیام، کشور به دست وهابی ها افتاد و تلاش زیادی شد تا اسلام از صحنه زندگی مردم حذف گردد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: امروز هم دشمنان سعی می کنند از طرق مختلفی اسلام و فرهنگ دینی و مذهبی را از صحنه زندگی مردم حذف کنند که تلاش در جهت نهادینه کردن سند 2030در کشور ما در همین راستا می باشد.
 
وی در پایان تصریح کرد: مبارزات انقلابی مردم ایران دارای دو خاستگاه بوده است. یکی قیام 15خرداد سال 42 و دیگری قیام 19 دیماه سال 56 که هردو در جهت حمایت از جایگاه ولایت فقیه انجام گردیده است.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها