احتمال خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل

نماینده آمریکا در سازمان‌ملل از احتمال خروج دولت واشنگتن از شورای حقوق بشر این نهاد بین‌المللی به دلیل مواضع ضد صهیونیستی‌اش خبر داد.
کد خبر: ۲۴۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷ - 05June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «نیک هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان‌ملل اعلام کرد که واشنگتن درباره عقب‌نشینی از شورای حقوق بشر سازمان‌ملل بعد از پایان جلسه 3 هفته‌ای این شورا در ماه جاری میلادی در ژنو تصمیم‌گیری خواهد کرد.

این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا اخیرا خروج خود از توافق آب و هوایی پاریس را اعلام کرده و با انتقادات سران کشورهای جهان روبرو شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دلیل اصلی خروج احتمالی آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل، تمایلات صهیونیستی‌ این شورا عنوان شده است.

هیلی در روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشت که خواستار پایان انتقادات این شورا از رزیم صهیونیستی است.

دولت واشنگتن پیشتر و تحت ریاست «جورج دبلیو بوش» ریاست جمهور اسبق آمریکا شورای حقوق بشر سازمان ملل را به مدت 3 سال طرد کرد و در سال 2009 میلادی و همزمان با ریاست «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا، بار دیگر به سازمان ملل پیوست.

ایندیپندنت در ادامه نوشت که احتمال خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان‌ملل زنگ خطر را میان فعالان و متحدان غربی واشنگتن به صدا در آورده است.

گروه‌های فعال بر این باورند که خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان‌ملل نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت و ممکن است منجر شود که این شورا حتی با شدت بیشتری رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دهد.

شورای حقوق بشر سازمان‌ملل می‌تواند به تنهایی به انتقاد از دولت‌های ناقض حقوق بشر بپردازد و دستور تحقیقات در این زمینه را صادر کند و نقشی محوری را در حفظ صلح و دیپلماسی بین‌المللی نیز ایفا می‌کند.

بر این اساس، رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی فلسطین از موارد ثابت شده در دستور کار شورای حقوق بشر 47 عضوی سازمان ملل به حساب می‌آیند و واشنگتن به عنوان متحد اصلی رژیم صهیونیستی، در اغلب موارد تنها رای مخالف قطعنامه‌های ضد اسرائیلی این را ارائه کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار