آسمانی‌ها 7؛

دوست داشت در راه حق و حقیقت به شهادت برسد

مادر شهید «شهریار مهین‌فر» درباره آن شهید والامقام می‌گوید: «همیشه دوست داشت که در راه حق و حقیقت به شهادت برسد و جانش را فدای ایران و اسلام کند».
کد خبر: ۲۴۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۰ - 07June 2017
به گزارش دفاع پرس از یاسوج، شهید «شهریار مهین‌فر» از جمله شهدای گرانقدری است که عمری کوتاه داشت و با افتخار به درگاه الهی راه یافت. این شهید والامقام در اولین روز از ماه مهر سال 1364 در خانواده‌ای ساده و متدین در روستای «توت‌نده» از توابع بخش مرکزی شهرستان «دنا» واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد به این دنیا قدم گذاشت.

وی در دامان مادری مهربان و در سایه‌ پدری صبور و زحمت‌کش بالید. تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش سپری کرد و با اخذ دیپلم تجربی، در آزمون ورودی نیروی انتظامی پذیرفته شد. سپس جهت گذراندن دوره‌های آموزشی به اصفهان رفت و از آن‌جا به منطقه‌ی «طبس» واقع در خراسان جنوبی اعزام شد.

چندی بعد به بیرجند برگشت و با درجه‌ استوار دومی در مخابرات یگان به انجام وظیفه پرداخت. سرانجام در یازدهم دی‌ماه سال 1388 در عملیات مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، هدف شلیک گلوله قرار گرفت و در فرجامی خونین به بهشت برین رهنمون گشت و به سرای جاوید شتافت.

«فردوس دیاب» مادر شهيد شهریار مهین‌فر درباره او می‌گوید: «وی حیاتی پاک و بی‌آلایش داشت و از منشی نیکو و پسندیده برخوردار بود. در دوره‌ راهنمایی درس می‌خواند که پدرش دعوت حق را لبیک گفت و از آن زمان نان‌آور خانواده بود و با تلاش و کوشش طاقت‌فرسا، هزینه‌ زندگی خود و خانواده را تأمین می‌کرد».

وی می‌افزاید: «به نماز، روزه و دیگر فرایض دینی اهمیت می‌داد و همگان را به حرکت در مسیر الهی سفارش می‌کرد. همیشه دوست داشت که در راه حق و حقیقت به شهادت برسد و جانش را فدای ایران و اسلام کند. گاهی که به مرخصی می‌آمد، به او می‌گفتم اگر تو شهید شدی ما چه‌کار کنیم؟ که پاسخ می‌داد باید در همه حال به خدا توکل کنید و خدا سرپرست خوبی برای بندگانش است».

بیوگرافی شهید:

نام و نام خانوادگی: شهریار مهین‌فر

محل تولد: روستای توت‌نده

نام پدر: شکرالله

تاریخ تولد: 1364

تاریخ شهادت: 1388

محل شهادت: خراسان جنوبی

 همیشه دوست داشت که در راه حق و حقیقت به شهادت برسد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار