امیر فهمیده به دفاع پرس خبر داد؛

توسعه فرآیند جمع‌آوری و تنظیم اسناد و مدارک دفاع مقدس در سال 96

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از توسعه فرآیند جمع‌آوری و تنظیم اسناد و مدارک دفاع مقدس تا در سال 96 و سال‌های آینده خبر داد.
کد خبر: ۲۴۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ - 06June 2017
توسعه فرایند جمع آوری و تنظیم اسناد و مدارک دفاع مقدس در سال 96

امیر «محمد فهمیده»، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با اشاره به اسناد مربوط به دفاع مقدس اظهار داشت: سند به عنوان مدرک اصلی و هویت یک مجموعه ارزشمند است، که در دین مبین اسلام نیز از کتابت و نوشتار به عنوان سند و مدرک استفاده شده است.

وی گفت: روند جمع آوری، نگهداشت و مرتب کردن اسناد در مصوبه ای توسط هیئت امنا در پایان سال 95 به تصویب رسید، که از ابتدای سال 96 در حال اجرای آن هستیم و امیدواریم در پایان امسال و یا سال های بعد آن را تکمیل کرده و توسعه دهیم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بازدید از مدارک و اسناد دفاع مقدس در مرکز اسناد و آرشیو ملی با بیان اهمیت اسناد گفت: آنچه در مرکز اسناد از مجموعه اسناد و مدارک دفاع مقدس دیدم بسیار خوب بود و همانطور که رهبر انقلاب اشاره کرده اند دفاع مقدس به عنوان فرهنگ اصیل و گنجینه ای تمام نشدنی است.

امیر فهمیده عنوان کرد: در هماهنگی هایی که بین سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و مرکز اسناد آرشیو ملی انجام شده است، مقرر شد تا دو مجموعه ترکیب شوند و در یک مکان، ترکیبی از اسناد ملی کشور و اسناد دفاع مقدس را داشته باشیم که این یک اتفاق خوب است تا اسناد و مدارک براساس اصول و قواعد خودش نگهداری شود. در  مرکز اسناد و آرشیو، شاهد ساماندهی و نگهداشت سوابق درخشان دفاع مقدس بودیم و امیدواریم تا در فرآیندی معین این اسناد برای آیندگان پردازش شود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همچنین مهمترین اتفاق در خصوص نگهداری اسناد دفاع مقدس را تشکیل سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس دانست و افزود: این مجموعه در 31 استان فعال است و هم اکنون در حال جمع آوری اسناد هستند.

وی وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را سرعت دادن و هماهنگ کردن کار مجموعه های جمع آوری و نگهداری اسناد و مدارک دفاع مقدس دانست و بیان داشت: امضای سند راهبردی سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و تکمیل آن به نوعی مبنا و شروع کار در این حوزه است.

امیر فهمیده تصریح کرد: دفاع مقدس دارای چنان وسعتی است که هرچه بیشتر وارد آن می شویم بیشتر خود را در برابر عظمت آن می بینیم. بسیاری از موارد اجرا شده و در حال اجرا مطرح شده است و بسیاری از دستورالعمل ها در حین کار مشخص می شود. در این میان تکمیل، توسعه و بهره مندی از نظرات از همه سازمان های نیروهای مسلح و مردم را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها