مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان ایلام:

ثبت سالروز آزادسازی مهران در تقویم ملی با جدیت پی‌گیری شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، ثبت سالروز آزادسازی مهران به‌عنوان یکی از رویدادهای مهم و تأثیرگذار در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و بر پی‌گیری جدی ثبت آن در تقویم ملی تأکید کرد.
کد خبر: ۲۴۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ - 06June 2017

ثبت سالروز آزادسازی مهران در تقویم ملی با جدیت پیگیری شود

به گزارش دفاع پرس از ایلام، «محمدرضا شرف بیانی»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، اظهار داشت: چند سالی است که ثبت ۱۰ تیرماه ۶۵ به عنوان سالروز آزادسازی مهران قهرمان در تقویم ملی، توسط مسئولان مختلف استان ایلام پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه باید این موضوع با جدیت بیشتری در استان پیگیری شود و در حد جلسات و پیشنهاد باقی نماند، تصریح کرد: موضوع ثبت سالروز آزادسازی مهران و همچنین حادثه زمین فوتبال چوار (۲۳ بهمن ۶۵) در تقویم ملی در شورای فرهنگ عمومی استان ابتدای سال جاری تصویب‌ شده و این پیشنهاد نیز به شورای فرهنگ عمومی کشور نیز ارسال‌ شده که لازم است تا مسئولان امر در این راستا پیگیری‌های لازم را به عمل‌ آورند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، با بیان اینکه استان ایلام نقش مهمی در دوران 8 سال دفاع مقدس با وجود 420 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق به‌عنوان طولانی‌ترین مرز با این کشور داشته است، افزود: لازم است با همت و تلاش مضاعف مسئولان و همت رسانه‌های استان علاوه بر معرفی یادمان‌های دفاع مقدس استان، زمینه لازم برای ثبت سالروز آزادسازی مهران در تقویم ملی فراهم شود.

شرف بیانی در پایان به نقش روحانیت استان ایلام در دوران 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آیت‌الله حیدری ایلامی، فردی بی‌بدیل و بی‌نظیری بوده که کمتر به شخصت ایشان پرداخته‌شده است که باید در این زمینه فعالیت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار