فرهنگسرای اخلاق برگزار می‌کند؛

«اشک‌های آسمانی»؛ اجرای هفت مجلس تعزیه در مدح امیرالمؤمنین(ع)

همزمان با ماه مبارک رمضان و در آستانه ایام شهادت حضرت علی(ع)، هفت مجلس تعزیه از 16 الی 22 خردادماه در بوستان گلزار اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۴۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ - 06June 2017
«اشک‌های آسمانی»؛ اجرای هفت مجلس تعزیه در مدح امیرالمؤمنین(ع)

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «ملوک سیدآبادی» مدیر فرهنگی هنری منطقه 14 و رییس فرهنگسرای اخلاق با اشاره به آمیختگی نمایش با آیین و مناسک مذهبی در قالب تعزیه گفت: هفت مجلس تعزیه با محوریت مدح و ثنای امیرالمومنین (ع) با عنوان «اشک‌های آسمانی» از 16 الی 22 خردادماه مطابق با 11- 17 ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

سیدآبادی با اشاره به تشکیل کانون «کهربای تعزیه» در فرهنگسرای اخلاق، که باعث تقویت فعالیت‌های تعزیه‌خوانی در منطقه 14 شده است، افزود: با مشارکت شهرداری ناحیه یک، مجالس تعزیه با عناوین «شهسوار نقابدار (بخش‌هایی از جنگ صفین)»، «روز مباهله (مناظره پیامبر (ص) و یهودیان)»، «جنگ حضرت علی (ع) با رکیب ابن ابرهه ( بخش‌هایی از جنگ صفین)»، «جنگ خیبر»، «شهادت حضرت علی (ع)»، «شهادت حضرت عباس (ع)» و در شب میلاد امام حسن (ع) تعزیه «علم الحسنیه (کراماتی از امام حسن مجتبی (ع) » اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای مجالس تعزیه «اشک‌های آسمانی» اساتید و پیشکسوتان عرصه تعزیه کشور از جمله مجید خسروآبادی، ابوالفضل منبت کار، سید محسن هاشمی، حمزه کاظمی، سید محمدرضا امینی، علی صدیقیان و...... از یازدهم تا هفدهم ماه مبارک رمضان از ساعت 21 تا 23 حضور دارند.

بوستان گلزار در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب فرهنگسرای اخلاق واقع است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها