حجت الاسلام سعیدی:

تحقق حاکمیت دینی به اراده مردم بستگی دارد

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه تاکنون حاکمیت دینی محقق نشده است، گفت: حاکمیت دینی زمانی محقق می‌شود که مردم با میل خود آن را بپذیرند.
کد خبر: ۲۴۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ - 07June 2017
تحقق حاکمیت دینی به اراده مردم بستگی دارد
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «علی سعیدی» نماینده ولی فقیه در سپاه در نشست «ديپلماسی فرهنگي در گفتمان و انديشه‌ امام خمينی (ره)» که صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ما پنج مقطع تاریخی را فرا روی خود داریم؛ بعثت که سرآغاز اسلام است، غدیر به عنوان استمرار اسلام، عاشورا که احیاگر بعثت و اسلام بود، انقلاب اسلامی ایران و انقلاب حضرت امام خمینی (ره) که زمینه ساز جهانی شدن اسلام است و مقطع ظهور امام زمان (عج) و جهانی شدن اسلام.
 
وی ادامه داد: بر این اساس به نظر می‌رسد رسالت سنگینی بر دوش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که چه به بخواهیم یا نه باید قبل از ظهور مصلح کل، نظام و انقلابی اسلامی زمینه و بستر لازم را برای جهانی شدن اسلام را فراهم کند.
 
حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد:‌ پس به تحقیق می‌توان عنوان کرد که هیچ مقطعی از تاریخ حق و باطل این مقدار که اکنون وجود دارد در صحنه عمل مقابل هم قرار نداشتند هرچند در عصر فرعونیان تقابل میان حق و باطل کاملا عملیاتی بود و دستگاه فرعون با همه وجود تصمیم گرفت جلوی اراده الهی را بگیرد و مانع از پا به عرصه وجود گذاشتن رجل انقلابی همچون موسی بن عمران شود، ولی در نهایت دیدیم که اراده خداوند محقق شد.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: در دوره عباسیان نیز یک بار دیگر حق و باطل مقابل هم قرار گرفت که در آن مقطع هم علیرغم تلاش بنی عباس برای جلوگیری از تحقق اراده خدا در پا به عرصه گذاشتن رجل انقلابی، باز هم این اراده خدا بود که تحقق یافت. اما آنچه تاکنون محقق نشده رکن دوم حاکمیت دینی است؛ در حاکمیت دینی جهانی، دو رکن اساسی رهبری الهی و ایفای نقش مردم باید وجود داشته باشد.
 
وی بیان کرد: این در حالی است که بحث حاکم بیش از 1000 سال است که آماده می‌باشد ولی رکن دوم که حاکمیت دینی باشد، تاکنون محقق نشده است. امروزه گستره تقابل نسبت به گذشته قابل قیاس نیست زیرا یک طرف حاکمیت بر محوریت رهبری دینی و ولایت فقیه و یک طرف هم جبهه کفر و استکبار و شرک و ارتجاع منطقه قرار دارد؛ گستره‌ای که به این وسعت تاکنون سابقه نداشته است.
 
حجت الاسلام سعیدی گفت: تفاوت عصر ما با عصر گذشته در این است که در اعصار گذشته بحث حاکم دینی بوده ولی در زمان ما بحث حاکمیت دینی است زیرا حاکمیت دینی عنصری است که هم به ذات باری تعالی تعلق می‌گیرد و هم به اراده مردم بستگی دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: در واقع زمینه تحقق حاکمیت دینی به اراده مردم هم بستگی دارد چون حاکمیت دینی ماهیت نرم افزاری دارد، لذا مشکل حاکمیت دینی این است که مردم باید با میل خود آن را بپذیرند. اما در رابطه با بیداری اسلامی هم باید گفت که بشر از سه مقطع عبور کرده و باید وارد مقطع چهارم شود؛ طبیعت گرایی، علم گرایی و عقل گرایی سه مقطعی است که از آن عبور کرده اما بشر هنوز وارد مرحله چهارم که وحی گرایی باشد، نشده است؛ پس چون وارد این مرحله نشده خیلی از مسائل مانند حلال و حرام، پاک و ناپاک را نمی‌فهمد و آن را فقط در محدوده قانون می‌شناسد.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: به همین خاطر لایه‌های تفاوت ما با غرب در سبک زندگی و بایدها و نبایدها است. به عبارت دیگر به بشر 300 سال است که گفتند عقل همه نیازهای بشر را پاسخ می‌گوید در حالی که عقل فقط 40 درصد نیازها را تشخیص می‌دهد و در این مدت هم بخش معارف آن کور شده است زیرا طی این مدت به بشر گفتند که وجدان اخلاقی جایگزین اخلاق شده و انسان هم جایگزین خدا شده است. به همین خاطر است که امام به گورباچف و مقام معظم رهبری نیز به جوانان غربی نامه می‌نویسند تا بلکه بدین وسیله پیام وحی گرایی را به دنیا برسانند و دنیا بفهمد که لیبرالیسم پایان تاریخ نیست بلکه مدلی به بن بست رسیده برای اداره بشریت است.
 
وی در پایان گفت: براین اساس ما نه تنها باید بیداری اسلامی را دنبال کنیم بلکه باید بیداری بشر را هم دنبال کنیم لذا معتقدم برای تحقق این موضوع نیازمند پنج نوع آمادگی از جمله آمادگی فردی برای جهانی شدن اسلام، آمادگی اجتماعی، آمادگی سیستمی، آمادگی منطقه‌ای و آمادگی بین المللی، هستیم.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار