معرفی کتاب؛

کتاب «تا آسمان فاصله»، راوی خاطرات فرمانده شهیدی از دیار قلمدان‌های مرصع

کتاب «تا آسمان فاصله» روایت زندگی و خاطرات سردار شهید «علی‌اکبر بشنیجی» فرمانده گردان نصرالله تیپ 18 جوادالائمه (ع) از زبان خانواده و همرزمانش است که به قلم «مرحمت کامیابی» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۲۴۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰ - 09June 2017

به گزارش دفاع پرس از مشهد، «تا آسمان فاصله»، روایتی‌ است از زندگی سردار شهید «علی‌اکبر بشنیجی» که از زبان دیگران بیان شده است.

علی‌اکبر بشنیجی در دوم اردیبهشت‌ماه سال 1340 در نیشابور به دنیا آمد و در تاریخ 25 فروردین ماه 1362 در منطقة «شرهانی» در عملیات «والفجر 1» به شهادت رسید. آخرین مسئولیت او، فرماندهی گردان نصرالله تیپ جوادالائمه (ع) بود.

«تا آسمان فاصله» در 14 بخش نگارش شده است. این بخش‌ها عبارت‌اند از: مقدمه، فصل یکم تا فصل چهارم، پیوست‌ها، فعالیت‌های شهید بشنیجی در سپاه، شرح کوتاه عملیات‌ها، وصیت‌نامه‌ها، عکس‌ها، یادداشت‌ها، مصاحبه‌شوندگان، فهرست جای‌ها و منابع.

بخشی از کتاب

... چیزی تا اذان صبح باقی نمانده بود. آقای بشنیجی از جای برخاست. آستین‌های لباسش را بالا زد تا خود را برای وضو آماده کند. بقیة بچه‌ها هم وضو گرفتند و صف‌های نماز بسته شد. این بار اسیر عراقی بود که با تعجب به آقای بشنیجی و بچه‌های گروهان خیره شده بود و حرکاتشان را زیر نظر داشت. آقای بشنیجی اشاره کرد: «چیزی شده؟» اشک توی چشم‌های اسیر عراقی حلقه زد و با شرمندگی پاسخ داد: «بین آنچه بعثی‌ها به ما می‌گفتند تا آنچه در رفتار شما می‌بینم، از زمین تا آسمان فاصله است...»

 «تاآسمان فاصله» راوی خاطرات فرمانده شهیدی از دیار قلمدان های مرصع

در بخش دیگری از کتاب آمده است:

تق تق تق...

«این دیگه چه صداییه؟!» تنها جمله‌ای که توی ذهنم چرخید. فاصله ما تا نیروهای دشمن، بسیار کم بود و این صدای بسیار نگران کننده. همانطور که دراز کشیده بودم، دور و برم را با چشم پاییدم. بچه‌ها از خستگی شب قبل، آن قدر آرام خوابیده بودند که انگار زیر سر هر کدامشان چند بالش پر قو بود. گوش‌هایم را تیز کردم و فکر کردم شاید اشتباه کرده باشم اما چند لحظه بعد، دوباره صدای «تق تق تق» شنیدم. دیگر مطمئن شده بودم که دشمن در پی عملی کردن نقشه‌ای است و من باید بقیه را نجات می‌دادم...

این اثر با 154 صفحه (مصور رنگی) در شمارگان  1000 نسخه در قطع رقعی، توسط نشر «صریر» و با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به چاپ رسیده و چاپ یکم آن مربوط به سال 1396 است.

علاقه‌مندان برای خرید این اثر می‌توانند به مشهد، انتهای بوستان کوهسنگی، مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی، مدیریت ادبیات مراجعه کنند و یا با شماره‌تلفن‌های 338440503 و 38473017 و 38471738 (051) تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار