آیت‌الله سبحانی:

سند ۲۰۳۰ باطل شود/ برنامه‌ریزی بیگانگان برای ملت ایران اهانت است

یکی از مراجع تقلید با تأکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ باید ابطال شود گفت: چرا کشورهایی که ۴۰۰ سال تمدن دارند، بیایند به کشور ما مسائل فرهنگی را آموزش بدهند این واقعا خجالت‌آور است.
کد خبر: ۲۴۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳ - 08June 2017
سند ۲۰۳۰ باطل شود/ برنامه‌ریزی بیگانگان برای ملت ایران اهانت استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی استاد برجسته حوزه و مرجع تقلید شیعیان در دیدار جمعی از فعالین فرهنگی کشور با اشاره به استعمار غرب گفت: غرب هر زمان بخواهد شرق را استعمار کند، ابتدا از طریق استعمار فرهنگی وارد می‌شود و از این طریق به استعمار سیاسی و اقتصادی می‌رسد.

وی ادامه داد: کشورهای غربی ابتدا آموزش و پرورش را در دست می‌گیرند و سپس وارد حوزه سیاست می‌شوند، در نهایت اقتصاد مملکت را به دست می‌گیرند و این گونه استعمار را از ۱۵۰ سال پیش شاهد هستیم؛ چگونه است و چرا کشورهایی که ۴۰۰ سال تمدن دارند، بیایند به کشور ما مسائل فرهنگی را آموزش بدهند و این خجالت آور است.

استاد برجسته حوزه با بیان این که درس‌هایی سال گذشته درباره ایثار در کتاب‌ها بود که امسال نیست، گفت: این مملکت با ایثار بنا شده و اگر بخواهید این‌ها را حذف کنید، چیزی از کشور باقی نمی‌ماند؛ اگر ایثار نبود، امروز جمهوری اسلامی ایران طعمه دیگران بود.

وی تأکید کرد: کشور ما با جهاد و شهادت و ایثار برپا شده است، آنچه ما را مقاوم کرده، ایثار بود و از رئیس جمهور انتظار دارم، کلمه توقف را در خصوص سند ۲۰۳۰ یونسکو ذکر نکند، بلکه بگوید که این سند ابطال شده است.

آیت الله سبحانی افزود: برخی می‌گویند، سند ۲۰۳۰ تعهدآور نیست، اگر این گونه است، پس چرا امضا کردید، علاوه بر این هم می‌گویند، ما سند را با تحفظ امضا کردیم، در حالی که امضای آن‌ها زیر سند است و غربی‌ها توجهی به حواشی نمی‌کنند، توقف سند فایده‌ای ندارد و باید این سند را ابطال کنیم و به یونسکو بازگردانیم.

وی در پایان با بیان این‌که شما برای ما تعیین تکلیف کنید اهانت است، اظهار کرد: ما از لحاظ فرهنگی غنی هستیم، قرآن و روایات پر از مسائل فرهنگی است، اساتید و دانشمندان زیادی در عرصه‌های مختلف داریم؛ نیازی به برنامه‌ریزی بیگانگان نداریم.
 
منبع: مرکز خبر حوزه
نظر شما
پربیننده ها