فعالیت پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت در قم

پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت با شعار «اقتصاد مقاومتی و نهضت فهم قرآن» و غرفه های قرآنی، هنری و نرم افزاری همزمان در مجتمع ناشران قم و مسجد جمکران در حال فعالیت می باشد.
کد خبر: ۲۴۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ - 09June 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم از شنبه 13 خرداد، هشتم ماه رمضان برای نخستین بار به صورت همزمان در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران و مجتمع ناشران قم راه اندازی شده و تا دوشنبه 22 خرداد، هفدهم ماه رمضان هر شب از ساعت 21:30 تا 2 بامداد آماده بازدید علاقمندان است.

در هر یک از این دو محل نمایشگاهی، موسسه های قرآنی، ناشران علوم قرآنی و موسسه های هنری استان با 40 غرفه به عرضه آخرین تولیدات و دستاوردهای قرآنی خود می پردازند.

ارائه کتاب ها و نرم افزارهای علوم قرآنی، ‌اجرای نشست های تخصصی قرآن،‌ اجرای مسابقه هایی ویژه کودکان و نوجوانان،‌ برپایی غرفه های تدبر و تفسیر قرآن، کتابهای دفاع مقدس، عفاف و حجاب و کودک و نوجوان و اجرای نمایش خیابانی از جمله برنامه های این نمایشگاه است.

همچنین برنامه شب شعر شاعران با موضوع قرآن کریم نیز هم زمان با این نمایشگاه به صورت اختصاصی در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود؛ برای نخستین بار در این نمایشگاه بن خرید کتاب برای خرید کتاب های علوم قرآنی با ٤٠ درصد تخفیف به علاقه مندان ارائه می گردد.

علاوه بر شهر قم در بخش های پنج گانه استان (مرکزی، سلفچگان، خلجستان، کهک و جعفریه) با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد این بخش ها نمایشگاه های قرآن برگزار می شود.

به گفته سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این استان ١٢٠ موسسه قرآنی وجود دارد که ٧٣ موسسه فعال هستند و نیز تعداد قابل توجهی از آنان برنامه های فرااستانی در زمینه های گوناگون مانند ترجمه قرآن دارند.

یادآور می شود: در برپایی پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم، مسجد مقدس جمکران، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، رادیو معارف، شهرداری قم،‌ اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم،‌ مجتمع ناشران و شرکت تعاونی ناشران قم همکاری و مشارکت داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها