دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

قابلیت‌های عملیاتی بالگرد 205

بالگرد ترابری نیمه سنگین 205 یکی از بالگردهای عملیاتی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در حوزه تاکتیکی و لجستیکی قادر به اجرای ماموریت‌هایی چون پشتیبانی عملیات هجومی، فرماندهی و کنترل، تجسس و نجات، تغییر موضع توپخانه و هلی‌برن نیرو و تجهیزات است.
کد خبر: ۲۴۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ - 09June 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، بالگرد ترابری نیمه سنگین 205 یکی از بالگردهای عملیاتی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در حوزه تاکتیکی و لجستیکی به اجرای ماموریت می پردازد.
 
این بالگرد که به لحاظ ماموریتی شباهت زیادی با بالگردهای پشتیبانی _ترابری 214 و شنوک دارد و قادر است ماموریت های تاکتیکی چون عملیات هجومی، فرماندهی و کنترل، تجسس و نجات، تغییر موضع توپخانه و  پیاده کرده چترباز در مواضع اضطراری را متناسب با سناریوهای عملیاتی به اجرا درآورد.
 
همچنین بالگرد 205 در حوزه لجستیکی نیز قادر به اجرای ماموریت‌هایی چون حمل و نقل نفرات با تجهیزات، تجدید تدارکات و تخلیه مجروحان است.
قابلیت های عملیاتی بالگرد 205 
 
این بالگرد به لحاظ ساختاری تک موتوره، و از نوع T53-l13 ساخت کارخانه لایکامینگ است و قدرت موتور آن برابر با 1400 اسب بخار می‌باشد.
بالگرد 205 با احتساب خدمه گنجایش 13 نفر را دارد و تعداد 6 برانکارد در آن قابل نصب است. 
 
براساس این گزارش حداکثر سقف پروازی این بالگرد 20 هزار پا (با ماسک اکسیژن) و حداکثر سرعت آن در سطح دریا 120 مایل معادل 216 کیلومتر در ساعت است.
 
 بالگرد 205 با باک اصلی خود قادر است 45 دقیقه پرواز عملیاتی داشته باشد و حداکثر وزن قابل پرواز این بالگرد در شرایط استاندارد 9500 پوند است.
 
 بالگرد 205 که به لحاظ قدرت و توان عملیاتی از ظرفیت کمتری نسبت به بالگردهای شنوک و 214 برخوردار است. این بالگرد در دوران دفاع مقدس توانست در کنار این دو بالگرد ماموریت‌های مهمی چون هلی‌برن نیروها و تجهیزات، جابه جایی و حمل و نقل مجروحین را به نحو مطلوبی انجام دهد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار