مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

47 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد چاپ و منتشر شد

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال 85 تاکنون، 47 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس توسط واحد ادبیات این اداره‌کل چاپ و منتشر شده است.
کد خبر: ۲۴۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ - 10June 2017
47 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد چاپ و منتشر شدمحمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در یاسوج، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس با تقدیم بیش از یک هزار و 800 شهید، دین خود را به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کرد و اینک وظیفه ما این است که آن دوران طلایی را برای نسل‌های آینده ماندگار کنیم.

وی افزود: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در جهت تحقق بخشیدن به توصیه‌های مقام معظم رهبری در زمینه خلق و تولید آثار ماندگار در حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری، از سال 85 تاکنون تعداد 47 عنوان کتاب با موضوعات شعر، خاطره، پژوهش، فیلمنامه و تحلیل وصیتنامه شهدای استان منتشر کرده است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر عزم جدی اداره متبوع در حمایت از پدیدآورندگان آثار مکتوب، ابراز کرد: واحد ادبیات و انتشارات در واقع خانه شاعران و نویسندگان متعهد استان است و در همین راستا و بر مبنای اعتماد متقابل اهالی قلم توانسته‌ایم کتاب‌های خوبی را به بازار نشر عرضه کنیم.

مرادی برگزاری جشنواره‌های مختلف با موضوع دفاع مقدس را از دیگر عملکردهای واحد ادبیات و تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این واحد از سال 85 تاکنون نسبت به برگزاری پنج جشنواره شعر، دو جشنواره خاطره و یک جشنواره عکاسی راهیان نور اقدام کرده است.

وی انتشار دو نشریه «فتح» و «سپیدار سرخ» به مناسبت رویدادهای دفاع مقدس در طول سال، رونمایی از کتب تولیدی و تشکیل انجمن های ادبی دفاع مقدس را از دیگر اقدامات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر این، شاعران دفاع مقدس در طول سال جهت حضور در برنامه‌های مناسبتی دفاع مقدس به صدا و سیمای استان معرفی می‌شوند.

مرادی ارسال آثار تولیدی به بنیاد استان‌ها و کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، حضور و مشارکت در جلسات مرتبط با کنگره شهدا و حوزه هنری و پاتوق کتاب شهر یاسوج و فعال کردن گروه کارشناسی آثار در حوزه‌های شعر و خاطره را از دیگر اقدامات واحد ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نام برد.

وی با اشاره به شرکت در نمایشگاه‌های استانی و ملی کتاب دفاع مقدس، ادامه داد: مشارکت در جشنواره‌های فرهنگی-ادبی استان کهگیلویه و بویراحمد و توزیع کتاب در قالب بسته فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی است که همواره در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار