تحولات میدانی در سوریه؛

تداوم عملیات گسترده ارتش سوریه علیه تروریست‌های تکفیری در «درعا»

منابع سوری از ادامه حملات گسترده ارتش به مواضع تروریست‌های تکفیری در درعا و هلاکت یکی از سرکردگان آنها در دیرالزور خبر دادند.
کد خبر: ۲۴۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ - 10June 2017
عملیات گسترده ارتش سوریه علیه تروریست‌های تکفیری در «درعا» ادامه دارد
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش سوریه بخش‌های وسیعی از حومه شرقی حمص در شمال شرقی تپه «الفری» را در چارچوب عملیات نظامی مستمر در صحرای شرقی آزاد کردند، هدف از این عملیات رسیدن به مرزهای عراق است.

در حومه دمشق هم نیروهای ارتش سوریه تپه استراتژیک «الدکوة» و مناطق اطراف آن را پس از به هلاکت رساندن ده‌ها تروریست داعشی آزاد کردند، جاده تپه الدکوه نیروگاه حرارتی در حومه شمال شرقی دمشق هم بازگشایی شد.

ارتش سوریه همچنین تپه «العبد» در شرق تپه دکوه در جنوب فرودگاه نظامی ضمیر در شمال دمشق را از اشغال تروریست‌ها آزاد کرد.

جنوب سوریه هم شاهد آمادگی‌ها برای عملیات نظامی است، منابع میدانی در این منطقه گفتند که جنگنده‌های ارتش مواضع تروریست‌ها در شهرک «نعیمه» و محله «المنشیه» را به‌شدت بمباران می‌کنند، این مناطق از ماه فوریه گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش و تروریست‌ها بوده است.

گروه‌های تروریستی طی روزهای اخیر برای اشغال محله المنشیه بارها به این محله حمله کرده‌اند، اما نیروهای  ارتش سوریه تمام این حملات را دفع کرده‌اند.

اهمیت محله المنشیه در این است که کمتر از یک کیلومتر با مرزهای سوریه و اردن فاصله دارد و همچنین بر جاده‌ای مشرف است که حومه شرقی استان درعا را به حومه غربی وصل می‌کند که این مناطق در اشغال گروه‌های تروریستی است.

در شمال سوریه هم نیروهای ارتش سوریه شهرک‌های «خربة محسن، خربة حسان، بیر السبع، الترقاوی، السلیحیة و عنز بوکردی» در حومه شرقی حلب را از  اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کردند و به مرزهای اداری  استان الرقه نزدیک شدند که در اشغال داعشی‌ها قرار دارد.

نیروهای دفاع ملی سوریه هم حمله تروریست‌ها به مقر ایست و بازرسی «اثریا» در جنوب غربی حلب را دفع کردند.

خبر دیگر اینکه یک گروه کامل از افراد مسلح گروه مسلح موسوم به «فرقه السلطان مراد» وابسته به آنچه نیروهای سپر فرات خوانده می‌شود، به‌همراه فرمانده نظامی خود به‌سمت مواضع ارتش سوریه در حومه شرقی حلب فرار کردند. سپر فرات مورد حمایت ترکیه است.

از دیرالزور هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش سوریه همچنان به دفع حملات مستمر تروریست‌های داعشی به تپه‌های ام‌عبود و سیریاتل می‌پردازند، درگیری‌ها میان ارتش و داعشی‌ها همچنان ادامه دارد و جنگنده‌های سوری هم مواضع آنها را بمباران می‌‌کنند.

این در حالی است که گروه‌ تروریستی داعش به هلاکت «ابوعمر بلژیکی» یکی از مهم‌ترین سرکردگان خود در درگیری با ارتش سوریه در دیرالزور اعتراف کرده است.

خبر دیگر اینکه جنگنده‌های آمریکایی، شماری از مردم شهرک القوریه در حومه جنوب شرقی دیرالزور را که در حال دفن متوفیان خود بودند، بمباران کردند که به جان باختن شماری از آنها منجر شد.

جنگنده‌های آمریکایی روز چهارشنبه هم این شهرک را بمباران کرده بودند که سبب جان باختن 10 غیرنظامی شد.

ارتش سوریه پیشتر شهرک «حوش الضواهرة» در حومه شرقی دمشق را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های باند جیش‌الاسلام آزاد کرده بود.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها