سرهنگ قاسمیان تشریح کرد؛

سرعت مجاز در معابر برون شهری و درون شهری

رئيس پليس ترافيک شهری گفت: سرعت مجاز در معابر مختلف متفاوت است و بسياری از تصادفات به دليل دقت نكردن به ميزان اين سرعت كه بنا بر ترافيک هر منطقه تنظيم شده، شكل می‌گيرد.
کد خبر: ۲۴۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ - 10June 2017
سرعت مجاز در معابر برون شهری و درون شهری

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «داوود قاسميان» رئيس پليس ترافيک شهری با اشاره به اينكه در حوزه برون شهری (آزاد راه‌ها) حداکثر سرعت مجاز 120 كيلومتر بر ساعت و حداقل سرعت 70 کیلومتر بر ساعت است، گفت: در حوزه درون شهری در بزرگراه‌ها سرعت مجاز 100 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است مگر بزرگراه‌هایی که سرعت مجاز در آن‌ها با تابلو، کمتر مشخص شده است.

وی با عنوان كردن اين موضوع كه، بزرگراه‌های درون شهری حداقل سرعت ندارند، توضيح داد: حداكثر سرعت در خیابان‌های شریانی اصلی در معابر درون شهری، 60 کیلومتر بر ساعت، در خیابان‌های فرعی درون شهری 50 کیلومتر بر ساعت و دور میدان و معابر محلی، 30 كيلومتر بر ساعت است.

سرهنگ قاسمیان در پاسخ به این مطلب که بعضی از شهروندان گله دارند که در بعضی معابر مانند روی پل صدر، متوسط تعیین شده برای سرعت بسیار پایین است، گفت: از ورودی پل صدر که وارد می‌شوید، متوسط سرعت 70 کیلومتر بر ساعت است، سرعت‌های مجاز هر منطقه بر اساس ترافیک منطقه و تصادفات منطقه تعیین می‌شود. روی پل هم چون ارتفاع زیاد است ممکن است با سرعت بیش از ٧٠ کیلومتر بر ساعت، وسیله از حالت تعادل خارج شود و این سرعت، سرعت مطمئنه‌ای است.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار