یادداشت/ مصطفی خدابخشی

فرمان فرمانده با آتش به اختیار

فرمان آتش به اختیار در حوزه مانایی و بسط فرهنگ ایثار و شهادت در روزگاری که بیشترین هجمه‌ها به این مفاهیم صورت می‌گیرد نیز یک فرمان بی چون و چرا به حساب می‌آید که فعالان فرهنگی در این بخش می‌بایست با تمام وجود و با تمام توان پای کار حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۲۴۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰ - 11June 2017
فرمان فرمانده با آتش به اختیارگروه حماسه و جهاد دفاع پرس – مصطفی خدابخشی: هفته پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان کلید واژه ای جدید با مفهومی کثیرالتکرار را به فضای سیاسی کشور تزریق کردند و از دانشجویان به عنوان افسران جوان خواستند که در موضوعات فرهنگی وارد کارزار عمل شده و قله هایی که هنوز فتح نشده اند و یا به دلیل کم کاری در حوزه فرهنگی در حال از دست رفتن هستند را به رویکردی جهادی و با دستور «آتش به اختیار» به عرصه انقلاب باز گردانند.

این دستور فرمانده دقیقا به مثابه دستوری است که سال ها پیش در مورد فضای مجازی صادر فرمودند و بیان داشتند که «اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد. هر کس به اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور یابد».

دستور فوق در حوزه نظامی تا آنجا که ذهن یارای آن را دارد تنها یک بار صادر شده است و آن هم مربوط می شود به روزهای نخستین جنگ که ساختار ارتش پاسخگوی رویارویی با ارتش تا بن دندان مسلح عراق را نداشت و دیگر واحدهای نظامی آنچنان ساختار نیافته بودند و یا بیشتر توانشان برای مقابله با آشوب های داخلی مصروف می شد.

در آن زمان فرمان «آتش به اختیار» با شکل گیری هسته های جنگ های نامنظم با پیش قراولی شهید چمران ماهیت یافت تا جایی که این هسته ها با گذشت زمان تحت نظر ستاد جنگ های نامنظم نقش ارزنده ای را در حفظ شهرهای مهم و کلیدی کشور در برابر آتش فتنه ایفا کرد و باعث شد مردان بزرگی از آن هسته ها نامشان در تارک تاریخ ایران ماندگار شود و یا به عنوان یادگاران آن روزهای نبرد از آنان یاد شود.

همین فرمان آتش به اختیار در حوزه مانایی و بسط فرهنگ ایثار و شهادت در روزگاری که بیشترین هجمه ها به این مفاهیم صورت می گیرد نیز یک فرمان بی چون و چرا به حساب می آید که فعالان فرهنگی در این بخش می بایست با تمام وجود و با تمام توان پای کار حضور پیدا کنند.

همانطور که همه می دانیم با شکل گیری اولین زمزمه های حضور مردم در راهیان نور به منظور فراموش نشدن پیشینه های فرهنگی در این بخش هجمه سنگینی از سوی رسانه های معاند خارجی و برخی رسانه های وابسته داخلی که دل خوشی از جریان پیروزی بخش انقلاب نداشتند شکل گرفت تا باعث شوند افکار عمومی در برابر این جریان انقلابی به موضع گیری انفعالی برسد. اما آتش به اختیار جوانان انقلابی در همان روزهای اولیه زمینه ساز تجلی عقلانیت در انقلابی گری شد و باعث گردید تا نسل امروز که حتی جنگ را درک نکرده مشتاقانه برای دیدن سرزمین های نور کوله بار ببندد و چند روز خود را از گیر و دار روزمره دور کند.

بدون تعارف باید گفت که هنوز در حوزه دفاع مقدس قله های فتح نشده بسیاری در پیش رو قرار دارد که برای فتح آنان نمی توان منتظر دستورالعمل بسیاری از دستگاه ها نشست که تا کنون در برابر این قله ها هیچ گونه تدبیری نداشته اند؛ بر همین اساس افسران جوان با آتش به اختیار موجی از مطالبه گری را می توانند در این بخش ایجاد کنند تا شاید برخی از خواب بیدار شده و به لیست بدهکاری خود در این حوزه با دقت بیشتری نظاره کنند.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از همان روزهای اولیه انقلاب نیازمند عظمی جهادی بود و هست و امروز با فرمان فرمانده این عظم می بایست چند برابر شود تا جوان امروز در برابر عکس یک شهید با علامت سوال رو به رو نشود و بداند که چه کسانی برای آرامش امروز او خون دادند و وظیفه او در قبال آیندگان چیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار