دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

چرا باید به دیدن «ویلایی‌ها» برویم؟/ حرف‌های جدید دفاع مقدس +عکس

«ویلایی‌ها» نمونه‌ای از هزاران حرف‎‌ نگفته از دفاع مقدس است که سال‌های سال باید منتظر شنیدن آن باشیم.
کد خبر: ۲۴۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ - 10June 2017
چرا باید به دیدن «ویلایی‌ها» برویم؟/ حرف‌های جدید دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، پخش یک اثر سینمایی همواره در ایران یکی از حساس‌ترین مولفه‌های موفقیت فیلم به شمار رفته که نتیجه همه زحمات چندین ساله کارگردان و عوامل خواهد بود و نهایتاً منجر به موفقیت یا عدم موفقیت فیلم می‌شود. پازل غیر قابل پیش بینی و البته مافیایی این بخش مهم از سینمای ایران، سال‌‌هاست بر پیکره آثار فاخر سینما ضربه و لطمه‌های جبران ناپذیری زده است.

عمده قربانیان این جریان فیلم‌اولی‌هایی هستند که با هزاران انگیزه و امید دست به تولید آثار سینمایی زده و پای در سرزمین تجربه نشده می‌گذارند. «ویلایی‌ها» تک ستاره سینمای دفاع مقدس در جشنواره سی پنجم فجر نیز امسال یکی از قربانیان این حکایت ادامه‌دار بود. فیلمی که در جشنواره فجر خوش درخشید و مورد توجه مخاطبین و داوران قرار گرفت اما در پازل اکران هنوز نتوانسته است جایگاه خود را به دست آورد.

درباره مشکلات پخش فیلم «ویلایی‌ها» که انتظار موفقیت آن در اکران به دور از انتظار نبود مسائل مختلفی موثر بود. عدم تلاش شرکت پخش کننده «هدایت فیلم»، زمان اکران، مقارن شدن با ماه مبارک رمضان و انتخابات ریاست جمهوری از جمله مهم‌ترین مسائلی است که شاید بتوان از مهمترین علت عدم موفقیت این فیلم تا به امروز یاد کرد.

هدایت فیلم به مدیریت محمد شایسته در شرایطی کار پخش «ویلایی‌ها» را بر عهده گرفت که همزمان مدیریت پخش فیلم «خوب، بد، جلف» را نیز بر عهده داشت تا فرصت استفاده «ویلایی‌ها» را از سینماهای تهران در میدان انقلاب بگیرد و سالن‌های خود را در اختیار فیلم دیگری قرار دهد که مدیریت پخش آن را برعهده گرفته بود.

تصمیم شورای اکران برای نمایش فیلم «ویلایی‌ها» در بدترین و راکدترین زمان نمایش در سینماها نیز از جمله اقداماتی به شمار می‌آید که مقدمات دیده نشدن این فیلم را فراهم آورد.

نمایش ویلایی‌ها بیشتر از آنکه کارکرد سرگرمی داشته باشد یک فیلم خانوادگی و درس آموز از تاریخ کشورمان است، لذا می‌بایست در بهترین زمان ممکن مورد اکران قرار می‌گرفت تا در دورانی که کمترین آثار سینمایی به بنیان‌های خانواده توجه می‌کنند تلاش زنان کشورمان در دوران دفاع مقدس در حفظ جبهه‌ خانواده و پشتوانه بودنشان برای رزمندگان را نظاره کنند.
 
عدم مدیریت کارآمد موسسه هدایت فیلم در اکران «ویلایی‌ها» و تصمیم غلط شورای اکران، همه دست به دست هم دادند تا «منیر قیدی» کارگردان موفق این فیلم در اظهاراتی درباره ادامه حضور خود در ژانر سینمای دفاع مقدس بگوید: « فکر نمی‌کنم تا سال‌ها دیگر به این حوزه ورود داشته باشم. مجموعه عواملی که در اکران ویلایی‌ها پیش آمد، باعث شد که من دیگر به دنبال این موضوع نروم. انگار که وقتی فیلم دفاع مقدس کار کنی نه دنیا را داری نه آخرت را! از این طرف می‌گویند اینها سفارشی‌سازند و از طرف دیگر هم اکران نمی‌کنند!»

ادامه نمایش «ویلایی‌ها» تا پایان ماه مبارک رمضان یک اتفاق و فرصت مجدد برای جبران کم‌کاری‌های رسانه‌‎ای صورت گرفته است که این روزها با پروپاگاندای متفاوت و خودجوش هنرمندان آغاز شده است که امیدواریم نتیجه این مسئله به سود این فیلم ارزشمند برای دیده شدن آن باشد. «ویلایی‌ها» نمونه‌ای از هزاران حرف‎‌ نگفته از دفاع مقدس است که سال‌های سال باید منتظر شنیدن آن باشیم.

دلایل زیادی برای دیدن این فیلم وجود دارد که هر خانواده ساعاتی از شب را در ماه مبارک رمضان به آن اختصاص دهد. آگاهی از زندگی زنان و نقش آن‌ها در دوران دفاع مقدس، یادآوری علت امنیت و آسایشی که امروز در کشور شاهد آن هستیم، شیوه زندگی زنان و خانواده‌های فرماندهان دوران دفاع مقدس، فضای تربیتی کودکان در کانون گرم خانواده و ده‌ها دلیل دیگر همه می‌تواند باعث شود، یک بیننده به تماشای این فیلم بنشیند.
 
چرا باید به دیدن «ویلایی‌ها» برویم؟/ حرف‌های جدید دفاع مقدس
 
چرا باید به دیدن «ویلایی‌ها» برویم؟/ حرف‌های جدید دفاع مقدس 
 
 
چرا باید به دیدن «ویلایی‌ها» برویم؟/ حرف‌های جدید دفاع مقدس
 
انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار