مجتهدزاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

فیلم ویلایی‌ها بارقه امید برای نقش‌آفرینی هنر در ساحت دفاع مقدس است

رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: ویلایی‌ها خارج از یک نگاه منتقدانه و ساختاری، فیلمی است مروج ارزش و بر محوریت شور و عاطفه مادرانه و البته استوار بر کوه صبر و آرامشی به نام «زن».
کد خبر: ۲۴۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ - 10June 2017

فیلم ویلایی‌ها بارقه امید از نقش آفرینی هنر در ساحت دفاع مقدس استمریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به فیلم «ویلایی‌ها» اظهار داشت: بار دیگر بارقه‌‌ای از امید برای نقش آفرینی هنر در ساحت دفاع مقدس با اکران فیلم ویلایی ها دمید، فیلمی از جنس شور و شعور همراه با عفت زنانه که در دوران دفاع مقدس تبلور شد و ریشه‌های اصیل زن مسلمان ایرانی را قوت بخشید.

وی افزود: فیلم ویلایی‌ها برداشتی بود از یک حضور نقش آفرین موثر و پیش برنده و با رویکردی مفهوم شناسانه غیر تجاری، این منصفانه نیست که عامدانه و یا از روی سهو چشم به روی واقعیت موجود ببندیم. نگاه صرفا تجارت‌مدار و خود‌خواسته به هنری که به راستی «دمیدن روح تعهد در انسان‌هاست» نباید ترویج شود. به راستی این تعهد، یک شاهراه اساسی است که هر که باشی و هر کجا باشی تو را به فلاح رهنمون می‌کند.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: ویلایی‌ها خارج از یک نگاه منتقدانه و ساختاری، فیلمی است مروج ارزش و بر محوریت شور و عاطفه مادرانه و البته کوه صبر و آرامشی به نام «زن» استوار است. یک تصور بکر و نظام‌مند از روایتی نشان‌دار و با پیشینه است که در آن خانواده، عشق، ایستادگی و همیشه کنار هم بودن در آن موج می‌زند و باید مطالبه گر این رسالت مهم از هنر بود.

رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: هنرمندان، فیلم‌نامه‌نویسان، کارگردانان و اهالی هنر قطعا این بخش از زندگی زنان را مورد توجه قرار می‌دهند و امتیاز فیلم ویلایی‌ها این است که دقیقا همین نقطه را مورد توجه قرار داده است. هنری که جلو برنده و ریشه دار بوده و مفاهیم بکر و انسان ساز دفاع مقدس را روایت می کند و شاهد همه رویدادها و فرازها و فرودها است.

وی تاکید کرد: فیلم ویلایی‌ها را باید چند نسل کنار هم، همدلانه و در نگاه چند نسل و در کنار خانواده ببینیم. این بار نقش آفرینی هنر را با ادای تعظیم به زنان سلحشور مسلمان و ایرانی به نظاره بنشینیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار