سردار اخوان در گفت‌و‌گو با دفاع پرس مطرح کرد:

استقرار‌ و بهره‌برداری از بیمارستان سیار 60 تختخوابی‌ در یک ساعت

فرمانده بهداری نیروی زمینی‌ سپاه گفت: نیروی‌ زمینی سپاه می‌تواند یک بیمارستان 60 تختخوابی سیار را در محیط استقراری‌ خود کمتر از یک ساعت با تجهیزات استاندارد و نیروی‌انسانی متخصص مستقر کرده و شروع به فعالیت کند.
کد خبر: ۲۴۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ - 10June 2017
استقرار‌ و بهره‌برداری از بیمارستان سیار 60 تختخوابی‌در یک ساعتسردار «احمد اخوان» فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، درباره تجارب به دست آمده از دوران دفاع مقدس و نقش آن در ارتقاء سامانه‌های سیار بیمارستانی، اظهار داشت: جامعه پزشکی کشور به دلیل حضور به موقع برای درمان مصدومین و مجروحین جنگ تحمیلی نقش ویژه و ممتازی را داشت، البته همه اقشار جامعه در پشتیبانی از رزمندگان نقش و حضوری فعال داشتند ولی جامعه پزشکی نقش دیگری ایفا کرد.

وی افزود: این قشر از جامعه به جهت حضور گسترده‌ای که در همه نقاط جنگ از خطوط مقدم درگیری تا عقبه جنگ داشت، باعث می‌شد در عملیات‌های دفاع مقدس، روحیه رزمندگان افزایش یابد لذا معتقدم که جامعه پزشکی در پیروزی عملیات‌ها نقش بسیار ممتازی داشته است.

سردار اخوان با بیان اینکه یکی از سازمان‌هایی که توانسته خیلی خوب از تجربه دفاع مقدس در حوزه سامانه‌ها و نیروی انسانی و آموزش استفاده مطلوب ببرد نیروی زمینی سپاه است، ادامه داد: ما توانستیم تجربه دفاع مقدس را به ماموریت‌های روز تبدیل کنیم و بر اساس دکترین دفاعی، هم سامانه‌های درمانی را تغییر بدهیم و هم سرعت جابه‌جایی و استقرار سامانه‌های درمانی سیار را افزایش دهیم؛ علاوه بر این کیفیت و دقت در درمان را نیز افزایش دادیم.

وی اضافه کرد: چون در دفاع مقدس سامانه‌های درمانی سیار نداشتیم و آنچه بود مانند بیمارستان‌های صحرایی همه استقراری بودند اما اکنون باتوجه به دکترین دفاعی کشورمان که باید سرعت و بهره برداری از سامانه‌ها را افزایش دهیم، سامانه‌های ثابت را به سیار تبدیل کردیم.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: یعنی با شاخص‌های بین المللی یک بیمارستان 60 تختخوابی را طراحی و تولید کردیم که در محیط استقراری خود کمتر از یک ساعت با تجهیزات استاندارد و نیروی انسانی متخصص شروع به فعالیت می‌کند.

وی همچنین بیان داشت: این موضوع باعث شده تا در سطح منطقه به لحاظ برخورداری از سامانه‌های سیار بیمارستانی رقیب نداشته باشیم و حتی در سطح بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

سردار اخوان در خصوص اینکه تا چه حد این سازه‌های بیمارستانی با دکترین نظامی کشورمان منطبق است، عنوان کرد: دقیقا همه سامانه‌های بیمارستانی ما بر اساس نبرد نامتقارن تهیه شده‌اند یعنی ما پیش بینی کردیم در شرایط خاص و در انواع مناطق جوی و جغرافیایی این سازه‌های بیمارستانی سیار بتوانند خدمات ارایه دهند.

وی با تاکید بر اینکه این سازه‌های بیمارستانی به صورت خود اتکا عمل می‌کنند، گفت: این در حالی است که در سطح کشور کسی به اندازه ما در این حوزه سرمایه گذاری نمی‌کند، چون آمادگی‌هایی را پیش بینی می‌کنیم در صحنه نبرد نیاز است و بر اساس همین آمادگی‌ها سامانه‌های درمانی سیار را طراحی و مورد استفاده قرار می‌دهیم.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در ادامه با اشاره به اینکه پیش بینی کردیم امسال توانمندتر از سال قبل در برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم وارد عمل شویم، افزود: این سازه‌های بیمارستانی سیار به صورت هم زمان از نظر شبکه امداد و درمان و انتقال می‌تواند منطقه وسیعی را تحت پوشش قرار دهد و مراجعه کنندگان نیز می‌توانند خدمات تخصصی و فوق تخصصی را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار