«فرزندان رمضان»، بسته ویژه جشنواره عمار برای اقتصاد مقاومتی

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، در راستای تبیین مسائل اقتصاد مقاومتی و به بهانه اکران‌های مردمی این جشنواره در ماه مبارک رمضان، بسته ویژه‌ای با عنوان «فرزندان رمضان» جهت نمایش ارائه کرد.
کد خبر: ۲۴۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ - 10June 2017
«فرزندان رمضان»، بسته ویژه جشنواره عمار برای اقتصاد مقاومتی

به گزارش گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، در راستای تبیین مسائل اقتصاد مقاومتی و به بهانه اکران‌های مردمی این جشنواره در ماه مبارک رمضان، بسته ویژه‌ای با عنوان «فرزندان رمضان» جهت نمایش ارائه کرد.

بنابرین گزارش، مستند «عروس وامنان» به کارگردانی فاطمه مرزبان، اولین اثر این مجموعه است که به موضوع کشت زعفران در یکی از روستاهای استان گلستان و با روایت جوانی به نام علی از اهالی همان روستا می‌پردازد. این مستند، فانوس ششمین جشنواره عمار را در کارنامه دارد.

مستند «آفراندن» به کارگردانی علی قادری، اثر بعدی بسته ویژه اکران جشنواره عمار است که تلاش و ابتکار «سوران پیامی»، جوان مهابادی را به تصویر می‌کشد که توانسته در کنار اشتغال‌زایی، کشور را از واردات محصول خارجی بی‌نیاز کند.

«چوب بستنی»، دیگر اثر جشنواره عمار برای اکران‌های ماه رمضان درباره اقتصاد مقاومتی است. این مستند، داستان جوانی است که با اطلاع از واردات عجیب چوب بستنی به کشور، با تلاش و پیگیری مستمر، در جهت بی‌نیازی کشور از این واردات اقدام می‌کند و کارخانه‌ای را در شهرستان زرندیه مرکزی ایجاد می‌کند.

مستند «وقتی گفتند نمی‌شود»، اثر دیگری از فاطمه مرزبان است که داستان زوج جوان گلستانی را روایت می‌‌کند که علی‌رغم همه مشکلات و موانعی که برایشان پیش می‌آید و با وجود مخالفت‌های مسئولان شهرشان، اولین مزرعه پرورش شترمرغ را در استان خود ایجاد می‌کنند. «رسول ممیان» سوژه اصلی این مستند، در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، نشان «استقلال» این جشنواره را دریافت کرده است.

فیلم داستانی کوتاه «تشویق»، به کارگردانی مهدی امینی اثر بعدی بسته «فرزندان رمضان» جشنواره عمار است. این فیلم کوتاه، برگزاری یک اجلاس با موضوع اقتصاد مقاومتی را روایت می‌کند که در آن تمام اشیاء، کیف، کفش و لباس‌های به‌کاربرده شده جزو اجناس خارجی است. «تشویق» فانوس ششمین جشنواره فیلم مردمی عمار را در کارنامه دارد.

«قابلمه»، اثری کوتاه به کارگردانی حسین دارابی، عنوان اثر بعدی این مجموعه ویژه جشنواره عمار است که با زبانی طنز سعی در فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی دارد.

موشن‌گرافی «پرورش بلدرچین» به کارگردانی غلامعلی برومند، دیگر اثر بسته ویژه «فرزندان رمضان» است که تلاش می‌کند اهمیت و کارآیی مشاغل خانگی را تبیین کند.

انیمیشن کوتاه «کابوس» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان، آخرین اثر ارائه شده جشنواره عمار در بسته «فرزندان رمضان» است که به نقش واردات کالاهای خارجی در تضعیف و نابودی تولید داخلی را روایت می‌کند. «کابوس»، لوح افتخار هفتمین جشنواره عمار را در کارنامه دارد.

بنابرین گزارش، علاقمندان جهت دریافت و اکران این آثار می‌توانند به سایت اکران مردمی جشنواره عمار به نشانی Ekran.ammarfilm.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار