سردار عبداللهی:

ساخت 22 کیلومتر مترو در سال گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: اجرای 22 کیلومتر مترو در سال توسط این قرارگاه، گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۲۴۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ - 10June 2017
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «عبادالله عبداللهی»، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، در مراسم افتتاح فاز نخست پروژه خط 7 متروی تهران اظهار داشت: اگر در عرض یک سال٢٢ کیلومترخط مترو را به بهره‌برداری رساندیم، باید این مطلب در تمامی رسانه‌های کشور بازتاب داده شود تا مردم عزیزکشور قدردان زحمات و تلاش شبانه‌‌روزی نیروهای جهادی کشور باشند.

وی با اشاره به سابقه فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبياء(ص) اظهار داشت: قرارگاه خاتم از دوران دفاع مقدس فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را در زمینه سازندگی در سطح کشور از قبیل پل‌سازی، سنگرسازی، سدسازی، راه و شهرسازی و... داشته اما امروز می‌بینیم که با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، پروژه‌های گوناگونی را در زمینه ساخت مترو، تونل، نفت و گاز، سدسازی و در دست ساخت و احداث دارد.

وی ادامه داد: این توان و ظرفیتی را که امروز قرارگاه دارد، توان و ظرفیت بالقوه مردم بود که قرارگاه آن را بالفعل کرد و زیرسایه این توان داخلی است که امروز با وجود تحریم‌های عظیم، کار آبادانی کشور نه تنها متوقف نشده بلکه روز به‌ روز افزایش هم یافته است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبياء(ص) همچنین با اشاره به شعار سال بیان کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامیدند؛ تمام نیروهای قرارگاه سازندگی از سال گذشته به این شعار جامه عمل پوشاندند و در طول یک سال ٢٢کیلومتر مترو را به بهره‌برداری رساندند.

وی ادامه داد: امروز قرارگاه حدود ٦٥٠کیلومتر خط ریلی را در دست احداث دارد و بحمدالله با همت جهادی تمام نیروهای قرارگاه این پروژه‌ها را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

شایان ذکر است، طول خط 7 متروی تهران 32 کیلومتر با 22 ایستگاه است که از جنوب شرق تهران (شهرک امیرالمؤمنین) آغاز می‌شود و در مسیر شرقی- غربی به تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان قزوین می‌رسد و از آنجا با تغییر مسیر به سمت شمال، در امتداد بزرگراه شهید نواب صفوی مسیر خود را ادامه می‌دهد و با گذر از کنار برج میلاد به میدان بوستان در منطقه سعادت‌آباد منتهی می‌شود.

از ویژگی‌های خاص این خط مترو این است که بیشترین ایستگاه‌های تبادلی با شبکه متروی تهران را داراست و همه خطوط مترو را قطع می‌کند و ارتباطات را به صورت کامل بین خطوط برقرار می‌کند.

این خط به عنوان عمیق‌ترین خط متروی ایران توسط گروه تخصصی سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شده و 7 ایستگاه آن شامل ایستگاه‌های میدان بسیج، میدان محمدیه، بریانک، کمیل، شهید نواب صفوی، دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت کار مسافرگیری را از امروز آغاز کرد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار