محمد علی الحکیم در گفت‌وگو با دفاع پرس:

عملیات ناکام داعش در «تهران»، ایران را در مبارزه با تروریسم مصمم‌تر می‌کند/ خبر آزادسازی کامل موصل به زودی اعلام می‌شود

مدیر خبرگزاری النخیل عراق با بیان اینکه عملیات ناکام عناصر داعش در تهران، ایران اسلامی را در مبارزه با تروریسم مصمم‌تر خواهد کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران داعش را هرکجا که باشد به سزای اعمال خود می‌رساند.
کد خبر: ۲۴۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ - 11June 2017

عملیات ناکام داعش در تهران، ایران را در مبارزه با تروریسم مصمم‌تر می‌کند/ خبر آزادسازی کامل موصل به زودی اعلام می‌شود«محمد‌علی الحکیم» مدیر خبرگزاری النخیل عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس درخصوص عملیات ناکام تروریست‌های داعشی در مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی(ره) که 17 شهید و 52 مجروح بر جای گذاشت، اظهار داشت: اقدام شنیعی که اخیرا عناصر داعش در مجلس شورای اسلامی ایران و مرقد امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی انجام دادند، نشان داد که این گروه تروریستی واقعا نفس‌های آخر را در منطقه می‌کشد و می‌‎خواهد با این اقدامات بی‌برنامه نشان دهند که هنوز هستند و نفس می‌کشند.

وی در ادامه با بیان اینکه داعشی‌ها با این اقدامات خواستند با امنیت بی‌نظیر ایران بازی کنند، گفت: چون ایران در میان کشورهای منطقه به جزیره ثبات معروف است، لذا گروه تروریستی داعش با این اقدام می‌خواست امنیت این کشور را زیر سوال ببرد.

مدیر خبرگزاری النخیل با تاکید بر اینکه ایران بزرگتر از آن است که عناصر داعش با حمله به این کشور امنیت آنرا متزلزل کنند، تصریح کرد: عملیات ناکام تروریست‌های داعشی در تهران که با هلاکت همه آنها همراه شد، چشم ایران را بیش از گذشته باز کرد تا بیشتر به جنایت‌های داعش در حق کودکان، کارگران و کارمندان بی‌گناه پی ببرد. به نظر می‌رسد ایران برنامه خود را در آینده نزدیک در مقابله پدیده تکفیری‌ها تغییر خواهد داد و داعش را از اقدامی که علیه امنیت ملی انجام داده است پشیمان خواهد کرد.

وی گفت: این حق قانونی و مشروع ایران است که امنیت ملی خود را تامین کند، لذا بعد از این عملیات ایرانی‌ها داعشی‌ها را در سرتاسر خاورمیانه تعقیب خواهند کرد و آنها را به سزای اعمال خویش خواهند رساند.

الحکیم در بخش دیگری از سخنانش به نابودی کامل داعش در عراق اشاره کرد و افزود: صفوف داعش در موصل از هم پاشیده است، و بر اساس اطلاعاتی که به دست آمده است تقریبا 98 درصد موصل از چنگال داعشی‌ها بیرون آمده و به زودی کل موصل به آغوش وطن باز خواهد گشت.

وی گفت: به نظرم حکومت عراق قصد دارد، مناطق باقی‌مانده در موصل را به آرامی آزادسازی کند تا به عید فطر نزدیک شود و عید فطر را با آزادسازی کامل موصل جشن بگیرد؛ یعنی دو عید را در یک روز جشن بگیرند.

مدیر خبرگزاری النخیل عراق در ادامه به مرحله پسا داعش اشاره و خاطرنشان کرد: ملت عراق، اعم از اهل‌ تسنن، شیعه و کرد میزان خطر این گروه تروریستی را می‌دانند و به نظر می‌رسد، مرحله پسا داعش با مراحل گذشته فرق خواهد کرد، به همین خاطر بعد از تسلط کامل نیروهای امنیتی بر مرزها امنیت کل عراق نیز تا حدود زیادی سامان خواهد یافت.

وی تصریح کرد: حشد الشعبی، نیروهای امنیتی و دستگاه مبارزه با تروریست‌ها هیچ طمعی به سرزمین‌هایی که آزاد می‌کنند، ندارند و این سرزمین‌ها را به صاحبان اصلی خود تحویل می‌دهند.

الحکیم با بیان اینکه در عراق هیچ فرقی بین شیعه، سنی، کرد، ترکمان، ایزدی و ... وجود ندارد، گفت: وقتی یک شیعه از جنوب عراق برای آزادسازی مناطق غربی که ساکنان آن از برادران اهل تسنن هستند، می‌آید، نشان می‌دهد که ملت عراق باهم متحد هستند و هیچ اختلافی بین آنها نیست.

مدیر خبرگزاری النخیل عراق ضمن اشاره به پیام ملت عراق به جهان در سه سال گذشته تاکید کرد: عراق لقمه ساده‌ای نیست که به راحتی بلعیده شود، ملت عراق متحد هستند و در مقابل بزرگترین دشمن هر کجا که باشد خواهند ایستاد.

وی در پایان تاکید کرد: بعید نیست برخی از کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دست از اقدامات تروریستی خود بر ندارند و احتمال داده می‌شود که این کشورها بعد از رهایی عراق، سوریه و ...  از حضور گروه‌هایی مثل داعش و جبهه‌النصره گروه‌های تروریستی دیگری را برای منطقه ایجاد کنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها