دفاع پرس گزارش می‎‌دهد؛

سهم بالای سینماهای حوزه هنری در اکران فیلم سینمایی«ویلایی‌ها»

سازمان سینمایی حوزه هنری با اختصاص سینما استقلال به عنوان سینمای سرگروه کوشید «ویلایی‌ها» مهجور واقع نشود و به همین دلیل بهترین سینماهای خود را به نمایش این فیلم اختصاص داد.
کد خبر: ۲۴۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ - 11June 2017
سهم بالای سینماهای حوزه هنری در اکران فیلم سینمایی«ویلایی‌ها»

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» با موضوع ارزشمند روایت رنج‌ها، فداکاری‌ها و ایستادگی‌ها و تصویر ناب مجاهدت زنان و مادران در دوران دفاع مقدس با حمایت گسترده سینماهای حوزه هنری در سطح کشور اکران شد.

اگرچه اکران نا به هنگام فیلم باعث شد به تناسب شایستگی و ظرفیتش دیده نشود ولی با این حال سازمان سینمایی حوزه هنری با نگاهی دغدغه‌مند و حمایتی کوشید تا سهم بالایی از سینماهایش را به اکران این فیلم اختصاص دهد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند از آن جایی که نیمه‌ی دوم سال فصل رستاخیز مصرف محصولات فرهنگی است و مدارس و دانشگاه‌ها بسیار در اقبال عمومی مؤثر هستند اکران این فیلم می‌بایست در نیمه دوم سال صورت می‌گرفت تا امکان استفاده و بهره‌مندی مخاطبان فراگیر این اثر بویژه، دانش آموزان و دانشجویان هم فراهم شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

با این حال سازمان سینمایی حوزه هنری با اختصاص سینمای استقلال به عنوان سینمای سرگروه کوشید تا این فیلم مهجور واقع نشود. در همین راستا، ویلایی‌ها در همه‌ی پردیس‌های سینمایی اکران شده است.

این گونه فیلم‌ها به دلیل کارکردهای فرهنگی و اجتماعی که دارند نیاز است مورد حمایت نهادها و دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد ولی به نظر می‌رسد به جز حوزه هنری انقلاب اسلامی که در مقطع اوج ترافیک اکران بهترین سینماها و بیشترین سینماهایش را به این فیلم اختصاص داده حمایتی آشکار و ملموس از سوی دیگر نهادها صورت نگرفته است.

بهترین سینماهای حوزه هنری به نمایش فیلم ویلایی‌ها اختصاص داده شد. سینماهای آزادی، استقلال و سپیده در تهران در کنار سینماهای مهم استان‌های مختلف از جمله: استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، بوشهر، همدان، خراسان رضوی تا این لحظه در اختیار فیلم سینمایی ویلایی‌ها قرار گرفته و برای شهرهای همدان، سنندج، خرم آباد، اروميه، گرگان، کاشان، بوشهر و ... نیز درخواست ارسال نسخه شده است.

تقریبا، مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین سینماهای حوزه هنری شامل سینماهای پردیس آزادی، استقلال و سپیده در تهران، همچنین، پردیس هویزه مشهد، فلسطین همدان، چهار باغ اصفهان، 29 بهمن تبریز و سینما بهمن بوشهر و سینما بهمن کاشان از جمله سینماهای هستند که در اختیار این فیلم قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار