ولد الشیخ سفرش به عربستان را موفقیت آمیز خواند

نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن با رد اخبار منتشر شده مبنی بر قصدش برای کناره گیری از این سمت گفت که سفر اخیر وی به عربستان برای رایزنی جهت حل و فصل بحران یمن موفقیت آمیز بوده است.
کد خبر: ۲۴۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ - 11June 2017
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، اسماعیل ولد الشیخ احمد  نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن در مطلب کوتاهی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: تلاش‌ها برای کمک به دو طرف (عربستان و یمن) جهت دستیابی به یک راه حل مسالمت‌آمیز ادامه دارد؛ به این امید که ماه رمضان الهام بخش طرف‌ها برای مقدم شمرده منابع ملی باشد.

ولد الشیخ هشتم‌ماه جاری میلادی با عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در شهر ریاض ملاقات کرد. او ماه مه گذشته نیز ملاقاتی با عبدربه منصور هادی داشت.

ولد الشیخ همچنین با نمایندگان دولت نجات ملی یمن متشکل از جنبش انصار الله و کنگره کل خلق یمن در شهر صنعا ملاقات کرد.

دولت نجات ملی یمن در آغاز ماه جاری میلادی از جانبداری ولد الشیخ از عربستان سخن گفت و تاکید کرد که وی بی‌طرف نیست.

ائتلاف تحت فرماندهی سعودی از سه سال پیش حمله به یمن را آغاز کرد که باعث کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی، انهدام تاسیسات زیربنایی بویژه تاسیسات آب و برق و مراکز درمانی، شیوع وبا، آوارگی میلیون‌ها یمنی و بروز قحطی شده است.

در سایه تداوم تجاوزگری عربستان علیه یمن، شمار موارد مبتلا به بیماری وبا در یمن از مرز یکصد هزار نفر گذشته است.

سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد: وبا در یمن تاکنون جان 789 نفر را گرفته است.

جنگنده‌های متجاوز سعودی هفته گذشته به یک مرکز درمان مبتلایان به بیماری وبا در استان صعده حمله کردند که به زخمی شدن شماری از بیماریان، تخریب این مرکز درمانی و توقف کامل فعالیت آن منجر شد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، از زمان حمله ائتلاف تحت سرکردگی عربستان به یمن در سال 2015 میلادی، بیش از 8 هزار شهروند یمنی کشته شده‌اند.

سازمان ملل نیز هشدار داده است که 17 میلیون نفر یعنی دو سوم جمعیت یمن با خطر قحطی روبرو هستند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار