با حاملان واصل (12)؛

حافظ کل قرآن و مربی کاراته‌ای که مدالش را در «عرش» گرفت

شهید حافظ کل قرآن «ابراهیم فاخر دانش» توأم با درس و حوزه و تدریس قرآن، به ورزش به‌خصوص به ورزش رزمی کاراته علاقه داشت و چندین سال در این رشته ورزشی فعالیت کرده بود تا جایی که بعدها خودش هم کاراته را یاد می‌داد.
کد خبر: ۲۴۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ - 12June 2017
حافظ قرآنی که مربی کاراته بودبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، شهید حافظ کل قرآن «ابراهیم فاخر دانش» در اول مهرماه سال 1334 در تبریز چشم به جهان گشود و در چهارم اسفندماه 1362 در «پنجوین» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت نامه شهید:

ان‌شاءالله هرقدمم و هر نفسم در جبهه برای رضای خدا باشد، وای به‌حال کسانی که اسیر نفس خود هستند و برای حفظ منافع و لذت‌های زودگذر نمی‌خواهند حقایق را بشنوند و در نتیجه عمل نمی‌کنند، نه خودشان به جبهه می‌روند و نه به فرزندان خود اجازه چنین کاری را می‌دهند، وای به‌حال کسانی که چون شیخین نهروان بر رهبر زمان خود شوریده‌اند، وای به‌حال کسانی که در این لحظات سرنوشت‌ساز کشور اسلامی، احتکار و گران‌فروشی و شایعه‌سازی و کارشکنی می‌کنند، این‌ها بدانند که آخر کارشان نابودی و خسران خواهد بود.

اما تو ای مادرم! در فقدان من گریه مکن، زیرا دشمنان خوشحال خواهند شد. امید است که اسلحه‌ام بر زمین نماند.

فرازی از زندگینامه شهید:

سال‌های تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را با نمرات خوب سپری کرد. بعد وارد دانشگاه شد تا رشته مکانیک را در سازمان فنی و حرفه‌ای با موفقیت با پایان برساند. همزمان با آن بدون اینکه کسی خبردار بشود در حوزه علمیه تبریز ثبت‌نام نموده و مشغول یادگیری علوم اسلامی و حوزوی می‌شود.

ابراهیم، حافظ کل قرآن شد و معلم قرآن، و اولین کلاسی که تشکیل داد در مسجد «بادکوبه‌ای» بود و در زمان طاغوت با دوستانش جلسات تشکیل می‌داد که اکثر جلسات در منزل پدری برگزار می‌شد.

توأم با درس و حوزه و تدریس قرآن به ورزش به‌خصوص به ورزش رزمی کاراته علاقه داشت و چندین سال در این رشته ورزشی فعالیت کرده بود تا جایی که بعدها خودش هم کاراته را یاد می‌داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار