امام جمعه موقت قم:

پیروی جبهه مقاومت مرهون خون شهیدان است/ ایران قربانی تروریسم است

آیت الله سید محمد سعیدی گفت: شجره طیبه انقلاب با خون شهدا آبیاری می‌شود و پیروزی جبهه مقاومت مرهون خون پاک و مطهر شهیدان است.
کد خبر: ۲۴۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ - 11June 2017
پیروی جبهه مقاومت مرهون خون شهیدان است/ایران قربانی تروریسم استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، آیت الله «سید محمد سعیدی» در ویژه برنامه «یادواره مشق عشق» که شب گذشته همزمان با شامگاه میلاد امام حسن مجتبی (ع) و به مناسبت چهل و هفتمین سالروز شهادت آیت الله «سید محمد رضا سعیدی» در بوستان «شهدای آذر» قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امامت امام حسن مجتبی (ع) در دوران سختی آغاز شد و با دوران حیله‌گری افرادی چون معاویه و عمروعاص همراه بود.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که تلاش دشمن بر تغییر ذائقه مردم قرار گرفته است، افزود: زمانی که ذائقه مردم عوض شد و حتی عده‌ای مؤمن نیز در دستگاه معاویه نسبت به اهل بیت (ع) آشکارا ناسزا می‌گفتند.

امام جمعه موقت قم ادامه داد: اگر مردم همراهی کنند امام پیروز است، ولی اگر حضور مردم نباشند حق و حقیقت تنها می‌ماند و این یک سنت الهی است‌؛ وجود مقدس امام حسن مجتبی (ع) اگر همانند جمهوری اسلامی، نیرویی همچون سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش داشت، کسی جرئت نمی‌کرد ایشان را خانه‌نشین کند.

وی تصریح کرد: پیام این گونه مجالس و بزرگداشت‌ها و یادواره‌ها این است که آنچه امروز در اختیار ماست به برکت خون همین شهدا است.

سعیدی به حادثه تروریستی روزهای گذشته اشاره و ابراز داشت: این گروه تروریستی که سرکوب و دستگیر شدند، شبکه بزرگی درست کردند و همه تجربه خود در عراق و سوریه را جمع کرده تا در اینجا پیاده کنند، ولی در یک نیمروز بساطشان جمع شد، چرا که این کشور متعلق به امام زمان(عج) است و این مردم سی و چند سال است که با خون شهدا پیمان بسته‌اند تا پشتیبان ولایت باشند؛ در این شب‌های عزیز دعاگوی رزمندگان مقاومت در کشور‌های همسایه باشیم تا بساط تروریست‌ها در دیگر کشورها برچیده شود.

امام جمعه موقت قم تاکید کرد: همت خود را بالا ببرید تا زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) و خوشنودی ایشان باشیم، زیرا به برکت ولایت است که امنیت در کشور حاکم است و با ظهور امام زمان (عج) انتقام خون شهیدان و امام شهیدان را خواهیم گرفت.

وی در خصوص ویژگی‌های شهید آیت الله سعیدی ابراز داشت: این شهید عزیز به امام خمینی (ره) توجه خاص داشت و در آن موقع زندانی و شکنجه سزای کسی بود که با امام ارتباط داشت و عکس و رساله امام را نگهداری می‌کرد، شهید سعیدی علناً از امام حمایت و دفاع می‌کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) تصریح کرد: خطری که امت اسلام را از ابتدا تا به امروز تهدید می‌کند، جابجایی جای ظالم و مظلوم و دوست و دشمن است و شهید سعیدی دوستان اهل بیت و اسلام را به مردم معرفی می‌کرد تا جایشان با دشمنان عوض نشود، چرا که در زمان پهلوی می‌گفتند خدا، شاه و ملت.

وی ادامه داد: امروز هم می‌خواهند جای جلاد با شهید و دوست عوض کنند و کسانی که ندانسته به سپاه و بسیج حمله می‌کند، آن‌ها خود نمی‌دانند چه می‌گویند، ولی دشمن خوب می‌داند آن‌ها چه می‌گویند.

وی خاطرنشان ساخت: حملات تروریستی اخیر ثابت کرده که کشور ما قربانی تروریسم است و آن‌ها به کشور ما طمع دارند و ریشه تروریسم در آمریکا است.

امام جمعه موقت قم در ادامه یادآور شد: شهید سعیدی، آمریکا، شوروی سابق، اسرائیل و انگلیس را به عنوان دشمن معرفی می‌نمود.

وی با ذکر این نکته که شجره طیبه انقلاب نیاز به آبیاری دارد و آن با خون شهدا امکان پذیر است، تاکید کرد: پیروزی حبهه مقاومت در کشورهای اطراف مرهون و محصول خون مطهر شهیدان مدافع حرم است و آمریکا بداند ما پیرو امام حسین (ع) هستیم که گفت دین خدا نمی‌ماند مگر با خون ما پس ای شمشیرها مرا در بر بگیرید.

سعیدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری یادواره مشق عشق در فضای باز بوستان خاطرنشان کرد: پارک‌ها و بوستان‌ها در همه‌جا هست و در همه بوستان‌ها باید این‌گونه برنامه‌های فرهنگی توسعه یابد و نوجوانان و نونهالان از معارف اهل بیت (ع) و الگوی مقاومت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها